گروه خودرو- «نصب ترمز ABS روی خودرو مینیاتور در فاز اول مدنظر نبوده، اما با توجه به اجباری شدن نصب ایربگ و ABS بر خودروهای داخلی تجهیز این خودرو به ترمز ABS در دستور کار سایپا قرار گرفته است.»

فرزاد نشان، مدیر فروش شرکت سایپا در گفت‌وگو با خبرنگار ما و در واکنش به اظهارات ثبت‌نام‌کنندگان سری اول مینیاتور مبنی بر مجهز نبودن این خودرو به ترمز ABS اظهار داشت: از ابتدا نیز برای سری اول مینیاتور که قرار است تا انتهای سال جاری تحویل داده شود، نصب ABS در نظر گرفته نشده بود و قرار بود سری اول تنها به ایربگ مجهز شوند، اما با توجه به اجباری‌شدن نصب ایربگ و ABS سری اول نیز به ABS مجهز خواهند شد.

گفته مدیر فروش شرکت سایپا مبنی بر اینکه از ابتدا نصب ABS برای مینیاتور مدنظر نبوده، در حالی است که برخی از خریداران این خودرو در تماس با روزنامه اظهار داشته‌اند که در تبلیغات اولیه مجهز بودن مینیاتور به ترمز ABS از شاخص‌های بارز این خودرو عنوان شده بود، اما در‌حال‌حاضر نمایندگی‌ها خبر از حذف این آپشن در فاز اول داده‌اند.

نشان در این خصوص می‌گوید: از ابتدا نیز برای فاز اول تنها ایربگ در نظر گرفته شده بود، به همین دلیل سفارش‌گذاری قطعات بر مبنای نصب ترمز ABS نبود، اما با توجه به اجباری شدن نصب این تجهیزات باید سفارش‌گذاری قطعات را تغییر دهیم و در صورت تامین قطعات ترمز ABS سری اول را نیز به این سیستم مجهز خواهیم کرد.

نشان در پاسخ به این پرسش نیز که با نصب ترمز ABS آیا قیمت مینیاتور تغییر خواهد کرد یا خیر افزود: سایپا تلاش می‌کند که قیمت مینیاتور تغییر نکند و در صورت موافقت اعضای هیات‌مدیره شرکت، قیمت این خودرو با نصب ترمز ABS تغییر نخواهد کرد.

گفته مدیر فروش سایپا مبنی بر عدم تغییر مینیاتور در حالی است که هزینه نصب ترمز ABS برای هر خودرو در حدود ۴۰۰هزار تومان برآورد می‌شود.