گروه خودرو- در حالی که تنها حدود یک ماه از برکناری منوچهر منطقی مدیرعامل ایران خودرو می‌گذرد، شنیده‌ها از کوچ وی به گروه بهمن حکایت دارد.

منطقی که هفدهم فروردین ماه از مدیرعاملی بزرگترین خودروساز خاورمیانه برکنار شد در حالی خبر حضورش در گروه بهمن به گوش می‌رسد که وزیر صنایع و معادن پیش از این عنوان کرده بود که منطقی باید به جای فعالیت در صنعت خودرو به تخصص اصلی خود یعنی هواپیماسازی بپردازد.

علی‌اکبر محرابیان حتی اظهار داشت که در این راستا قراردادی مبنی بر ساخت هواپیماهای پهن پیکر میان ایران و برزیل منعقد شده است. از سوی دیگر منطقی نیز در مراسم تودیع خود مدعی شد که از همان صبح هفدهم فروردین ماه، لباس صنعت هواپیماسازی به عنوان چهارمین لباس خود پس از بسیج، سپاه و ایران خودرو را بر تن کرده است. گروه بهمن از جمله خودروسازان بخش خصوصی کشور به حساب می‌آید که در حال حاضر علاوه بر وانت‌های تک کابین، خودرو سواری مزدا ۳ را نیز مونتاژ می‌کند.

سهام غالب گروه بهمن را بنیاد تعاون سپاه با ۴/۴۵درصد سهم در اختیار دارد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر و کشاورزی سبز نیز جزو دیگر سهام‌داران عمده این شرکت به حساب می‌آیند. گروه بهمن در سال ۱۳۳۱ با نام ایران خلیج و با سرمایه اولیه ۶۰۰هزار ریال تاسیس و طی سال ۱۳۷۲ نیز به سازمان بورس اوراق بهادار ورود پیدا کرد. این در حالی است که سرمایه کنونی این شرکت به ۳۵۲۰میلیارد ریال بالغ می‌شود. این گروه در چهار فضای کلی فعالیت داشته و در شرکت‌هایی مانند شاسی‌ساز ایران، بهمن دیزل، صنایع ریخته‌گری، سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، بیمه ملت و سایپا دارای سهام است.

خبر عزیمت منطقی به گروه بهمن در شرایطی به گوش می‌رسد که احتمالا برخی دوستان و همکاران وی در ایران خودرو نیز به این خودروساز خصوصی خواهند پیوست.