ایسنا- در آخرین بررسی از وضعیت کیفی خودروهای تجاری ساخت داخل در اسفندماه، از گروه اتوبوس‌ و مینی‌بوس محصول اتوبوس بین شهری اسکانیا C۱۲ و از گروه کامیون و کامیونت کامیون ولوو FM کیفی‌ترین خودروها ارزیابی شدند.

در گروه کامیون و کامیونت‌ پس از اتوبوس بین شهری اسکانیا C۱۲ اتوبوس بین شهری ولوو B۷، میدل‌باس سامان، اتوبوس شهری رنو ۲۶۱۲، اتوبوس شهری بنز O۴۵۷، مینی‌بوس هیوندایی کروز و اتوبوس بین شهری بنزC۴۵۷ در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

نکته جالب در این گروه این بود که هیچ‌کدام از محصولات از خود صداهای غیرعادی منتشر نمی‌کرد.

همچنین وضعیت کیفی فنربندی، تعلیق و فرمان و سیستم ترمزگیری این گروه در وضعیت نسبتا خوبی قرارداشت.

در گروه مینی‌بوس و اتوبوس، اتوبوس شهری رنو ۲۶۱۲ در دو بخش فنربندی، تعلیق و فرمان و همچنین سیستم رنگ درمیان سایر خودروها بالاترین نمره منفی را داشت.

در این گروه اتوبوس بین شهری بنز C۴۵۷ در بخش‌های تزئینات داخلی و خارجی و بدنه حائز بالاترین نمره منفی شد. در بخش موتور و انتقال قدرت میدل‌باس سامان، در بخش تجهیزات الکتریکی اتوبوس بین‌شهری ولوو B۷ و در بخش نفوذ آب اتوبوس شهری بنزO۴۵۷ بدترین اتوبوس و مینی‌بوس‌های ساخت داخل بودند.

همچنین مینی‌بوس هیوندای کروز در بخش سیستم ترمز حائز بالاترین نمره منفی شد. همچنین در گروه کامیون و کامیونت پس ازکامیون ولوFM محصولات کامیون رنو میدلام، کامیون ولوو FH، انواع کامیونت‌های ایسوزو، کامیونت فوتون، کامیونت هیوندایی مایتی و کامیون کاویان،‌ کامیون آمیکو M۲۶۳۳، کامیون سبک بنز LP و کامیون سنگین بنز WH در رده‌های بعدی قرارگرفتند.

در این گروه نیز در بخش صداهای غیرعادی همانند گروه مینی‌بوس و اتوبوس صدای غیرعادی در محصولات مورد ارزیابی شنیده نشد. کامیون بنز سبک LP در بخش‌های فنربندی، تعلیق و فرمان، سیستم ترمز و بدنه و همچنین کامیون بنز WH در بخش‌های موتور و انتقال قدرت و سیستم بدنه حائز بالاترین نمره‌های منفی شدند. در بخش تجهیزات الکتریکی نیز کامیونت فوتون، در بخش تزئینات داخلی و خارجی کامیونت کاویان و در بخش سیستم رنگ کامیون آمیکو M۲۶۳۳ بالاترین نمره‌های منفی را دریافت کردند.