گروه خودرو- امروز دو هموطن، اما رقیب را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا شما تصمیم‌ بگیرید کدام بهتر است. میهمانان امروز ما دو خودرو از کشور کره هستند؛ یکی سراتو که از آن سوی مرزها می‌آید و دیگری نیز آوانته که در مملکت خودمان مونتاژ می‌شود. سراتو جزو برندهای کیاموتورز است که از موتوری دوهزار سی‌سی بهره برده و به واسطه‌ آن ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. آوانته نیز که متعلق به شرکت هیوندایی است، هر چند موتوری دوهزار سی‌سی دارد اما قدرت خروجی آن ۳ اسب بخار کمتر از هموطنش است.

این محصول در عرض ۱/۹ ثانیه به شتاب ۱۰۰کیلومتر می‌رسد و پشت فرمان آن می‌توان تا مرز ۲۰۶ کیلومتر در ساعت گاز داد. این در حالی است که پدال سراتو را که طی ۹ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد می‌توان تا ۲۱۰کیلومتر در ساعت فشرد.

اگر از احوال مصرف سوخت این دو چشم بادامی خواسته باشید، باید گفت آوانته اشتهای بیشتری داشته و پرخورتر است، به نحوی که در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۷/۱۰ لیتر بنزین می‌بلعد اما سراتو هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۵/۷ لیتر سوخت می‌سوزاند.

اما اگر نگاهی هم به آپشن‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی میهمانان کره‌ای امروزمان بیندازیم، متوجه می‌شویم که تفاوت خاصی میان آنها نیست و هر دو علاوه بر ترمز ضد قفل (ABS)، به ایربگ (کیسه هوا) نیز مجهزند.

از سوی دیگر هر چند سراتو تنها در مدل اتومات وارد کشور می‌شود اما آوانته علاوه بر نوع اتومات به صورت دستی نیز در کرمان موتور به مونتاژ می‌رسد. هم‌اکنون سراتو با قیمت ۲۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان و آوانته اتومات نیز با قیمت ۲۸میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.