دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: امام (ره) هرگز از روی تفنن جمله معروف «میزان رای ملت است» را بیان نکردند. مجید انصاری که در آیین گشایش ستاد انتخاباتی میر‌حسین موسوی در اصفهان سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت رای مردم در دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) یادآور شد: گرچه شرکت در انتخابات بر اساس اصل شرع، دین و وصیت امام خمینی(ره) همیشه تکلیف است، اما در مقطع کنونی، جنبه آن مضاعف شده است، زیرا کشور در شرایط ویژه ای قرار گرفته است. وی ادامه داد: اگر قطار کشور روی ریل‌های توسعه، به پیش می‌رفت و احساس می‌شد که لکوموتیوران این قطار، در یک بستر هموار با داشتن دانش و توانایی این قطار را به پیش می‌برد و افرادی که وارد صحنه می‌شوند، توانایی و دانش کافی برای اداره کشور را دارند، شاید از اهمیت موضوع کاسته می‌شد ولی اکنون در این شرایط نیستیم.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه اگر روند مدیریت موجود کشور اصلاح نشود، نه تنها در پایان زمان سند چشم انداز به اهداف سند چشم انداز عمل نشده و کشور اول منطقه نمی‌شویم بلکه موقعیت فعلی خود را نیز از دست خواهیم داد، اظهار کرد:

نرم افزارهایی که در اختیار دولت نهم قرار گرفته بود که هیچ یک از آنان در اختیار دولت‌های پیشین نبود که بزرگترین آن، ابلاغیه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است. انصاری تصریح کرد: دولت نهم در آغاز کار خود با حادثه غیرمترقبه‌ای روبرو شد که آن حادثه، کسب درآمدهای افسانه‌ای نفتی بود که اگر دولت مطابق با برنامه چهارم توسعه عمل می‌کرد، اکنون ۹۰‌میلیارد دلار در حساب ذخیره‌ارزی پول داشتیم. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت فعلی حساب ذخیره‌ارزی کشور گفت: این از عجایب روزگار است که مسوولان موجودی حساب ذخیره‌ارزی را محرمانه می‌دانند و از اعلام آن خودداری می‌کنند