گروه خودرو- به منظور تسریع در روند مرحله سوم طرح خروج خودروهای فرسوده متقاضیان می‌توانند جهت ثبت‌نام خودروهای خود به سایت www.farsoode.ir مراجعه کنند. مهران سالاریه مجری طرح خروج خودروهای فرسوده با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مرحله سوم طرح خروج خودروهای فرسوده از نیمه اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد، اما به منظور تسریع در روند طرح، متقاضیان می‌توانند از هم اکنون نسبت به ثبت‌نام خودروهای فرسوده خود اقدام کنند تا به هنگام آغاز طرح، بخشی از کارهای اولیه همچون ثبت‌نام‌ها و اسقاط خودروها به اتمام رسیده باشد.

به گفته سالاریه، ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت، پس از اتمام مرحله اسقاط و صدور برگه اسقاط به عنوان واسطه میان متقاضیان و خودروسازان عمل می‌کند و به این طریق متقاضیان پس از دریافت برگه اسقاط از سوی ستاد به شرکت‌های خودروساز معرفی می‌شوند و مرحله دوم طرح که شامل جایگزین و اعطای تسهیلات است به عهده خودروسازان خواهد بود. مجری طرح خروج خودروهای فرسوده در پاسخ به این پرسش که در مرحله سوم طرح چه خودروهایی می‌توانند شرکت کنند افزود: خودروهای مدل ۱۳۵۲ به بالا و خودروهای چهار سیلندر در این مرحله به عنوان خودروی فرسوده در نظر گرفته شده‌اند و بر این اساس خودروهای سواری با سن ۳۵ سال، وانت ۱۵سال و تاکسی ۱۳سال می‌توانند در این مرحله از طرح شرکت کنند.

وی در خصوص خودروهایی که مدل آنها کمتر از سال ۱۳۵۲ است، عنوان کرد: این دسته از خودروها می‌توانند در طرح خرید نقدی شرکت کنند و ستاد در حال برنامه‌ریزی است تا شرایط برای حضور این خودروها در طرح جایگزین را نیز فراهم کند.

وی در خصوص چگونگی اعطای تسهیلات در این طرح نیز اظهار داشت: چگونگی اعطای تسهیلات به عهده خودروساز است و ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت دخالتی در این خصوص ندارد.