واحد مرکزی خبر- مدیر عامل شرکت گازخودرو می‌گوید‌ایران دردوگانه سوزکردن خودروها پس از آرژانتین، پاکستان و برزیل در رتبه چهارم قرار داد.

علوی در نشست خبری‌، آغاز تولید خودروهای دوگانه سوز در کارخانه و تبدیل کارگاهی خودرو به دوگانه سوز را از سال۸۳ عنوان کرد و گفت: در‌این سال ۱۵۵ خودرو دو‌گانه‌سوز در کارخانه‌های خودروسازی تولید شد.

سید مصطفی علوی با بیان‌اینکه در سال۸۴ تولید خودروهای دوگانه سوز به ۱۴‌هزار و ۹۷۹‌دستگاه رسید، افزود: ‌این تعداد در سال گذشته به ۲۹۰‌هزار و ۷۲ دستگاه رسید و اکنون به ۸۸۰‌هزار دستگاه رسیده است.

وی درباره تبدیل کارگاهی دوگانه سوز کردن خودروها گفت: در ابتدای سال گذشته تعداد‌این خودروها ۱۳۰‌هزار و هم اکنون به ۴۷۰‌هزار دستگاه رسیده است. علوی با بیان‌اینکه تبدیل سیاست‌های دولت برای تبدیل خودروهای دوگانه‌سوز کاملا مشهود است، افزود: هم اکنون جمع خودروهای دوگانه سوز (فقط CNG) کارخانه‌ای و کارگاهی کشور به یک میلیون و ۳۵۰‌هزار دستگاه رسیده است.

مدیرعامل شرکت گازخودرو گفت: اکنون ۸۱۷ جایگاه عرضه گاز طبیعی (CNG) در کشور وجود دارد‌.

علوی با ضروری خواندن رعایت نکات‌ایمنی خودروهای گاز سوز افزود: خاموش کردن خودرو و فاصله ۴ متری از خودرو باید به هنگام سوختگیری CNG رعایت شود.

وی همچنین داشتن قرارداد تعمیراتی، سپرده جایگاه‌ها به اهل فن و تمدید سالانه بیمه را از الزامات جایگاه‌داران CNG عنوان کرد‌.