ایسنا- رییس سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: بررسی کمیسیون مشترک سازمان آتش‌نشانی و شرکت‌های خودرو درباره‌ایمنی خودروها اردیبهشت ماه به نتیجه خواهد رسید.

محمدرضا حاجی بیگی با اشاره به‌این که در حال حاضر کمیسیون مشترک آتش‌نشانی و شرکت‌های خودرو فعال است، گفت: بر‌این اساس پس از وقوع حریق خودرو در پایتخت، کارشناسان آتش‌نشانی به همراه کارشناسان شرکت خودرو مربوطه در صحنه حادثه حاضر شده و علت را بررسی می‌کنند.

وی افزود: مشخص شدن دلیل وقوع حریق در خودرو نیاز به کار کارشناسی دارد و سازمان در حال حاضر منتظر مشخص شدن علت‌این گونه حوادث بوده و‌این امر مستلزم زمان است.

وی با بیان‌این که طبق بررسی‌های ‌این کمیسیون در اردیبهشت ۸۸ مشخص می‌شود که علت ناایمنی بودن خودروها چیست، گفت: آتش‌نشانی امیدوار است، با مشخص شدن علت‌این حوادث، شرکت‌های مربوطه در صدد برطرف کردن مشکلات برآیند، در غیر‌این صورت اگر بگویند موضوع‌ایمنی خودرو ربطی به سازمان آتش‌نشانی ندارد، سازمان نیز به وعده خود مبنی بر معرفی خودروهای ناایمن به مردم را عملی خواهد کرد.

به گفته رییس سازمان آتش‌نشانی تهران، کارشناسان آتش‌نشانی بحث‌های فنی ناشی از توجه نکردن شرکت‌های سازنده خودرو به نکات‌ایمنی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: از حدود دو ماه گذشته کارشناسان آتش‌نشانی به همراه کارشناسان شرکت‌های سازنده به صورت تصادفی بر روی خودروها کار کارشناسی عمیق و تخصصی انجام می‌دهند.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران، تصریح کرد: وقوع حریق در خودروهای پارک شده یا بررسی نقص فنی خودروها و غیره مورد توجه کارشناسان است تا مشخص شود که کدام دلیل همچون دستکاری خودروها، تعلل مالکان در رسیدگی به نواقص سیستم سوخت‌رسانی و وضعیت استانداردهای‌ایمنی خودروها و موارد دیگر، عامل وقوع حریق در خودروهاست؟