گروه خودرو- مشکلات به وجود آمده در تامین قطعات دو خودرو گل و هیوندا ورنا دستی در سال جاری موجب شد تا شرکت کرمان موتور مونتاژ کننده این دو خودرو خروج آنها از خط تولید را در برنامه کاری خود قرار دهد اما پس از گذشت چند ماه مشکل ورنا برطرف و مقرر شد این خودرو در خط تولید باقی بماند اما گل با توجه به شدت گرفتن مشکلات تا اواخر سال جاری از خط تولید خارج و محصول جدید دیگری جایگزین آن خواهد شد.

امروز در ستون حق انتخاب دو خودروی هیوندا ورنا و گل محصول مونتاژی در کرمان موتور را با یکدیگر مقایسه کرده و انتخاب را به شما واگذار می‌کنیم.

گل که تنها سه سال میهمان خط تولید شرکت کرمان موتور بوده دارای موتور ۱۸۰۰ سی‌سی است که به واسطه آن می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند اما هیوندا ورنا از موتور ۱۶۰۰سی‌سی بهره می‌برد که خروجی آن پنج اسب بخار بیشتر از رقیب آلمانی خود است.

از سوی دیگر و با توجه به حجم بالای گل نسبت به هیوندا شما با این خودرو در ۸/۶ثانیه زمان به شتاب صفر تا صد خواهد رسید در حالی که با هیوندا ورنا باید ۱۱ ثانیه زمان برای رسیدن به این شتاب زمان صرف کنید.

همچنین شما با گل می‌توانید رانندگی تا مرز ۲۲۰کیلومتر در ساعت را تجربه کنید در حالی که پشت فرمان هیوندا ورنا تا سقف ۱۷۵کیلومتر در ساعت می‌توانید پدال گاز را بفشارید.

اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو نشان‌دهنده آن است که هردو مصرفی برابر دارند. این دو خودرو در هر صدکیلومتر در سیکل ترکیبی مصرفی معادل ۸/۷لیتر بنزین دارند.

اما از لحاظ تجهیزات ایمنی، با توجه به آنکه هیوندا ورنا به ترمز ABS و ایربگ مجهز است نسبت به رقیب آلمانی خود در وضعیت بهتری قرار دارد زیرا هیوندا ورنا علاوه بر کیسه هوا (ایربگ) به ترمز ABS نیز مجهز است اما گل تنها از کیسه هوا بهره می‌برد.

در حال حاضر گل با قیمتی برابر با ۱۸میلیون و ۲۰۰هزار تومان و هیوندا ورنا دستی نیز با قیمت ۱۸میلیون و ۸۰۰هزار تومان در بازار عرضه می‌شوند.