گروه خودرو- یک آلمانی و یک فرانسوی امروز به ستون حق انتخاب آمده‌اند تا با مقایسه آنها شما تصمیم بگیرید که کدام برای سوار شدن مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

هرچند فولکس گل، میهمان آلمانی ما دیگر در کرمان موتور تولید نمی‌شود اما چون هنوز هم مدل صفر آن در نمایشگاه‌ها موجود است امروز آن را در ترازوی مقایسه با پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V۸ گذشته‌ایم. گل از موتوری ۱۸۰۰ سی‌سی بهره برده و به واسطه آن ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند در حالی که V۸ از موتوری ۱۶۰۰ سی‌سی برخوردار است که خروجی قدرت آن ۱۰۰ اسب‌بخار بیشتر از رقیب آلمانی خود است.

این دو اگر قرار بر کورس گذاشتن بگذارند، گل در عرض ۸/۶ ثانیه به شتاب صدکیلومتر می‌رسد اما V۸ حدود ۵ثانیه بیشتر در این زمینه وقت شما را می‌گیرد. از سوی دیگر با گل می‌توان رانندگی تا مرز ۲۲۰ کیلومتر را نیز تجربه کرد در حالی که پشت فرمان V۸ تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می‌توان پدال گاز را فشرد. نگاهی به مصرف سوخت این دو محصول از بهینه‌تر بودن V۸ حکایت دارد. به نحوی که این خودرو با پاس کردن استاندارد یورو۴ در هر صدکیلومتر ۶/۶ لیتر بنزین در سیکل ترکیبی می‌سوزاند اما گل برای طی کردن این مسافت نیازمند ۸/۷ لیتر بنزین است. از جنبه وجود تجهیزات ایمنی و رفاهی در این دو خودرو اروپایی نیز باید V۸ را برتر از گل دانست.

چراکه این فرانسوی علاوه بر ایربگ به سیستم ترمز ضدقفل (ABS) نیز مجهز است. در حالی که رقیب آلمانی آن تنها از ایربگ بهره می‌برد.در‌حال‌حاضر پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و V۸ قیمتی برابر با ۱۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان دارد و گل نیز یک‌میلیون گران‌تر به فروش می‌رسد.