خبرگزاری مهر- خودروهای دولتی نیز مانند خودروهای شخصی باید برگه معاینه فنی دریافت کنند و بر اساس قانون، پلیس می‌تواند با این خودروها مانند خودروهای شخصی برخورد کند. مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروی شهرداری تهران با اعلام این خبر بیان کرد: از آنجا که ستاد معاینه فنی خودروی تهران اهرم اجرایی ندارد، هیچ الزامی هم نمی‌تواند در مورد گرفتن برگه معاینه فنی خودروهای دولتی داشته باشد. این پلیس است که می تواند در این باره با برخوردهای قانونی خود آنها را ملزم به دریافت معاینه فنی کند.

وحید نوروزی با اشاره به اینکه خودروهای مدل ۸۶ از ابتدای سال ۸۸ باید معاینه فنی داشته باشند گفت: خودروهای مدل ۸۶ در سال ۸۷ نیاز به برگه معاینه فنی ندارند، اما از فروردین سال ۸۸ به معاینه فنی نیاز پیدا کرده و در صورت نداشتن برگه معاینه فنی خودرو، پلیس می‌تواند با آنان برخورد کند. مدیر عامل معاینه فنی تهران افزود: اینکه عده‌ای می‌گویند خودرویی در فلان ماه شماره‌گذاری شده و آنان تا ماه پلاک‌گذاری خودرو نیاز به معاینه فنی ندارند، اشتباه است. در حقیقت ماه پلاک‌گذاری ملاکی برای گرفتن معاینه فنی خودرو نیست. قانون می‌گوید که خودروهای مدل ۸۶ از ابتدای سال ۸۸ نیاز به برگه معاینه فنی خودرو دارد و پلیس هم مطابق قانون می‌تواند با خودورهای ۸۶ که برگه معاینه فنی ندارند، برخورد کند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو تصریح کرد: خودروهای مدل ۸۶ که قصد سفر در نوروز را دارند می توانند با مراجعه به مراکز مجاز معاینه فنی شهرداری تهران یا مراکز تحت نظارت این ستاد، معاینه فنی خودروی خود را دریافت کنند.