ایسنا- گروه خودروسازی سایپا به قطعه‌سازانش اعلام کرده که در قبال ۳۰درصد از طلب خود باید از این شرکت خودرو دریافت کنند. محمد تقی مقدم فرد ـ مدیرعامل یکی از شرکت‌های قطعه‌سازی سایپا ـ ضمن اظهار این مطلب خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت ما ( ایران اگزوز) بیش از یک میلیارد تومان از شرکت سایپا طلبکار است که سایپا اعلام کرده در صورتی بخشی از طلب ما را به صورت نقدی ارائه می‌کند که ۳۰‌درصد از طلب‌مان را خودرو دریافت کنیم.

وی با بیان این‌که به طور میانگین هر ۱۵ روز ۲۰۰ میلیون تومان از بدهی‌ ما پرداخت می‌شد، افزود: اخیرا که برای دریافت قسط بعدی طلب خود مراجعه کرده‌ایم، گفتند که باید بخشی از طلب خود را به صورت خودرو دریافت کنید و این اقدام با مخالفت ما همراه بود که آن‌ها نیز در جواب اعلام کردند بنابراین ۱۴۰ میلیون تومان نقدی را نیز پرداخت نمی‌کنند.

به گفته این قطعه‌ساز، این اقدام سایپا درحالی است که وضعیت بازار خودرو در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد و با خرید خودرو و فروش آن قطعه‌سازان متضرر خواهند شد.

مدنی ـ مدیرعامل سازه گستر سایپاـ در خصوص این ماجرا، با اشاره به این که در پایان هر سال چنین روالی یعنی پرداخت بخشی از طلب قطعه‌سازان به صورت واگذاری خودرو به آنها وجود داشته، یادآور شد: اجباری از سوی ما مبنی بر پذیرش این مساله از سوی قطعه‌سازان نیست، ولی در صورتی که آنها این مساله را نپذیرند، ممکن است حدود پنج تا ۱۵ روز طلب‌شان به تاخیر افتد.