گروه خودرو- در حالی که مشتریان ایرانی به انتظار ارزانی خودرو در سال آینده نشسته‌اند، مدیر امور مالی ایران‌خودرو خبر از گرانی حداقل یک‌ونیم‌میلیون تومانی محصولات این شرکت در صورت اجرای طرح تحول اقتصادی طی سال آتی داد.

کوروش تاجیک با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: مردم منتظرند تا سال آینده، بحران اقتصادی دنیا تاثیر خود را بر بازار خودرو ایران نیز گذاشته و به واسطه کاهش قیمت مواد اولیه هزینه‌های تولید خودروسازان داخلی نیز پایین بیاید و محصولات آنها ارزان شود، در حالی که پیش‌بینی‌ها خبر از گرانی چشمگیر خودرو در سال آینده می‌دهد. وی با بیان اینکه طرح تحول اقتصادی تاثیر به‌سزایی در افزایش هزینه‌های تولید خودرو در کشور خواهد داشت، گفت: در صورت اجرای این طرح که حذف یارانه انرژی را برای صنعت نیز به دنبال دارد، هزینه‌های خودروسازها افزایش خواهد یافت به نحوی که بر اساس تحقیقات صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود، محصولات ایران‌خودرو در سال آینده حداقل یک‌ونیم میلیون تومان گران شود.

اظهارات مدیر امور مالی ایران‌خودرو در شرایطی است که شنیده‌ها از در نظر گرفتن تسهیلات ویژه‌ای برای بخش صنعت در صورت اجرای طرح تحول اقتصادی حکایت دارد. تسهیلاتی که اگر در نظر گرفته نشود، صنعت کشور به خصوص خودروسازی، مزیت عمده خود یعنی انرژی ارزان را از دست داده و به قول تاجیک هزینه‌های تولید افزایش خواهد یافت.