خبرخودرو- مشاور انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه انتظار کاهش قیمت خودرو انتظار معقول و منطقی در این شرایط نیست، اظهار داشت: در چند سال گذشته که قیمت مواد اولیه با افزایش روبه‌رو شد، قیمت خودرو افزایش نیافت و خودروسازان،‌ محصولاتشان را با حاشیه ضرر و زیان به‌فروش رساندند و قطعه‌سازان نیز مجبور شدند قیمت قطعات را ثابت نگه دارند و به حاشیه ضرر و زیان رسیدند. بنابراین در این مدت، هم قطعه‌سازان و هم خودروسازان، با سود بسیار کم ۲ تا ۳‌درصدی ادامه فعالیت دادند یا از فعالیت‌هایی غیر از تولید خودرو، سود خود را تامین نمودند، بنابراین در این شرایط که قیمت مواد اولیه کاهش یافته، نباید توقع داشت که قیمت خودرو نیز کاهش یابد، زیرا قیمت خودرو افزایش نیافته بود که هم‌اکنون خواهان کاهش آن باشند.

میرخانی رشتی در ادامه با اشاره به درخواست کاهش ۵ تا ۶‌درصدی قیمت خودرو از سوی کمیسیون صنایع، خاطرنشان کرد: این درخواست منصفانه‌ای نیست که کمیسیون از خودروسازان دارد چرا که خودروسازان باید جوابگوی سهامداران خصوصی هم در شرایط فعلی باشند و کاهش قیمت خودرو به آن راحتی که می‌خواهند نیست.

وی گفت: عزیزانی که خواهان کاهش قیمت خودرو در کشور هستند باید در خصوص تامین تسهیلات بانکی که در حال حاضر به خوردوسازان ارائه نمی‌شود چاره‌ای بیندیشند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما نمی‌گوییم که نباید قیمت خودرو کاهش یابد، بلکه با توجه به شرایط موجود قادر به کاهش قیمت نیستیم. هر چند معتقدیم که باید این امر صورت پذیرد و تمام تلاشمان را نیز خواهیم نمود، اما متاسفانه در حال حاضر با توجه به وجود بحران اقتصادی در شرکت‌ها، کاهش حجم تسهیلات، میزان ۳۱‌درصدی سود بانکی و عدم‌امکان کاهش قیمت قطعات، این امر امکان‌پذیر نیست.