گروه خودرو- پیش‌فروش مرحله دوم مینیاتور از فردا در نمایندگی‌های مجاز شرکت سایپا آغاز خواهد شد.

فرزاد نشان مدیر فروش شرکت سایپا در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: مجوز پیش‌فروش مرحله دوم مینیاتور از سوی وزارت صنایع و معادن صادر شده و با صدور این مجوز از فردا پیش‌فروش مرحله دوم این خودرو آغاز خواهد شد.

براساس مقررات جاری وزارت صنایع و معادن، خودروسازان به‌منظور پیش‌فروش محصولات خود باید از این وزارتخانه مجوز دریافت کنند که این مجوز نیازمند تاییدیه وزیر صنایع و معادن است، اما عدم حضور وزیر در جلسات شورای سیاست‌گذاری خودرو موجب شد که صدور مجوز مرحله دوم مینیاتور با تاخیر صادر شود. این شرکت درخواست پیش‌فروش مرحله دوم را همزمان با تعیین نرخ این خودرو به کمیته قیمت‌گذاری خودرو تحویل داده بود، اما این مجوز با سه هفته تاخیر صادر شده است.

نشان در خصوص شرایط پیش‌فروش مرحله دوم مینیاتور اظهار داشت: در این مرحله پیش‌فروش ۲۵هزار دستگاه مینیاتور با سه دوره زمانی تا سال ۸۹ در نظر گرفته شده است.

مدیرفروش شرکت سایپا در ادامه تصریح کرد: زمان تحویل خودروهای ثبت‌نامی در سه ماه پایانی سال ۸۸، سه ماه اول و سه ماه دوم سال ۸۹ است.

وی در خصوص ودیعه دریافتی از سوی ثبت‌نام کنندگان نیز عنوان کرد: مبلغ دریافتی از سوی ثبت‌نام کنندگان براساس زمان تحویل در نظر گرفته شده که بر این اساس ثبت‌نام کنندگان در دوره اول شش‌میلیون تومان و مرحله دوم و سوم نیز پنج‌میلیون تومان پرداخت می‌کنند و مابقی نرخ خودرو نیز طبق مصوبه وزارت صنایع در زمان تحویل از ثبت‌نام کنندگان دریافت می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش که علاوه بر مینیاتور پیش‌فروش خودروی دیگری نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد یا خیر افزود: با توجه به اینکه پیش‌فروش خودروهای پراید، ریو و زانتیا برای اردیبهشت، خرداد و تیرماه سال آینده تکمیل شده پیش‌فروش این محصولات برای مرداد و شهریورماه سال آینده را به‌صورت تعهدی و اعتباری آغاز کرده‌ایم.