ایرنا- رییس شرکت «ام.وای.اس» نماینده اصلی شرکت ایران خودرو در ترکیه از فروش بیش از دو هزار دستگاه خودروی سمند در این کشور خبر داد. «اسماعیل شکری سسکر» در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص صادرات خودرو از ایران به ترکیه افزود: با ایجاد تنوع در عرضه مدل های سمند و ورود آنها به بازار ترکیه، این رقم در آینده افزایش خواهد یافت.

رییس شرکت ام. وای. اس ترکیه و نمایندگی شرکت ایران خودرو در این کشور خاطر نشان کرد: این شرکت در سال ۲۰۰۷ با انعقاد توافقنامه با شرکت ایران خودرو موفق شد برای اولین بار خودرو ایرانی سمند را وارد بازار خودرو ترکیه کند. سسکر افزود: به زودی شاهد ورود مدل های جدید سمند نظیر سورن ELX، سمند با دنده اتوماتیک و سمند با موتور دیزل به ترکیه خواهیم بود.

نماینده عامل ایران خودرو در ترکیه در خصوص تعداد مراکز فروش و خدمات پس از فروش در این کشور نیز گفت : تا به حال ۲۷ مرکز فروش و نزدیک به ۵۰ مرکز خدمات بعد از فروش در سراسر ترکیه دایر شده و در آینده هم تعداد این مراکز افزایش خواهد یافت. سسکر در خصوص تسهیلات و مشوق‌هایی که در عرضه سمند به بازار ترکیه صورت می گیرد، گفت: با توجه به بحران اقتصادی کنونی و اثر منفی آن به خصوص بر صنعت خودرو، یکی از مسائل مهم حمایت مالی مشتری برای رونق بازار است. وی با بیان این که با بانک ملت ایران در ترکیه به توافق کلی برای اعطای وام خرید خودرو رسیده ایم،خاطرنشان کرد:مقرر شده تا با ارائه تسهیلات مناسب، مشتریان را تشویق به خرید خودروی ملی ایران کنیم. به گفته وی، ارائه تسهیلات مالی موجب افزایش فروش خودرو سمند در ترکیه شده و این اقدام در بعد تبلیغاتی و شناساندن خودروهای ایرانی به بازارهای دنیا نقش بسزایی دارد.