روابط عمومی ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی - رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی کشور از ورود خودروهای تندر-۹۰ به ناوگان تاکسیرانی کشور خبر داد.

حسین هاشمی با اشاره به توافق ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی و شرکت پارس‌خودرو گفت: خودروی تندر-۹۰ در طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی وارد ناوگان تاکسیرانی کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ ماه پروسه تایید این خودرو برای ورود به ناوگان تاکسیرانی کشور جهت دریافت مجوزهای لازم از شرکت رنو فرانسه، دوگانه‌سوز کردن و ... به طول انجامیده افزود: براساس توافق انجام‌شده رنگ این خودرو برای ورود به ناوگان تاکسیرانی کشور زرد رنگ بوده و در سه مدل E۰AC یعنی مدل کولردار، E۱CP کولردار هیدرولیک و E۲ کولردار هیدرولیک با سیستم ABS و کیسه هوا در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. وی تصریح کرد: براساس توافقات انجام‌شده ۲۰هزار تندر-۹۰ از اردیبهشت‌ماه سال آینده وارد ناوگان تاکسیرانی کشور می‌شوند. رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی کشور طراحی فضای داخل و صندوق، راحتی سرنشینان، کیفیت مناسب، مصرف سوخت و آلایندگی پایین، سقف‌بلند و فضای مناسب برای راننده و سرنشین، قابلیت‌های ویژه برای تردد در درون‌شهر و غیره را از جمله ویژگی‌های خودروی تندر-۹۰ تاکسی عنوان کرد و گفت: براساس هماهنگی انجام‌شده امکان گیربکس اتوماتیک برای این خودرو با حداقل قیمت فراهم شده تا این خودرو بتواند در شهرهای شلوغ که رانندگان بیشتر از کلاج استفاده می‌کنند به‌کارگرفته شود.

رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی کشور گفت: بخش عمده‌ای از این خودروها برای طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی و بخشی نیز در نوسازی تاکسی‌های فرسوده به‌کارگرفته خواهند شد. وی تاکید کرد: براساس موافقت رییس ‌پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اردیبهشت‌ماه سال آینده هر ماه ۴هزار دستگاه از خودرو تندر-۹۰ تولید شرکت پارس‌خودرو به متقاضیان واگذار می‌شود.