گروه خودرو- مدیرکل گمرک جنوب تهران با اعلام خبر عدم تمایل واردکنندگان خودرو نسبت به ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات کشور، هشدار داد در صورت عدم ترخیص خودروهای وارداتی از سوی واردکنندگان و نمایندگی‌ها ناچار به اجرای قانون اموال متروکه هستیم.

نعمت‌الله محسنی مدیرکل گمرک جنوب تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر بخش اعظمی از فضای گمرک به خودروهای وارداتی اختصاص یافته که واردکنندگان به دلیل رکود به وجود آمده در بازار داخلی تمایلی به ترخیص آن‌ها ندارند و در انتظار رونق مجدد بازار این خودروها هستند که این امر مشکلات بسیاری را برای گمرکات کشور به وجود آورده است.

بر اساس قانون اموال متروکه کالایی که بیش از چهار ماه در گمرکات کشور انبار شده باشد و واردکننده طی این مدت اقدامی در خصوص ترخیص آن صورت ندهد شامل این قانون می‌شود و گمرک اسناد و مدارک این اموال را به سازمان اموال تملیکی ارسال کرده و این سازمان نیز آن‌ها را به مزایده می‌گذارد که پس از کسر حقوق دولت مابقی وجه به واردکننده پرداخت خواهد شد.

به گفته مدیرکل گمرکات جنوب تهران در حال حاضر برخی از خودروهای وارداتی نزدیک به چهار ماه است که در انبار گمرکات کشور انبار شده که در صورت عدم ترخیص، به واردکننده فرصت ۲۰ روزه داده می‌شود و در صورتی که واردکننده باز هم اقدامی در این خصوص صورت ندهد، اسناد این خودروها به سازمان اموال تملیکی ارسال و این سازمان نیز این خودروها را به مزایده خواهد گذاشت.

به گفته مدیرکل گمرکات جنوب تهران نزدیک به چهار ماه است که رکود حاکم بر صنعت خودروسازی جهان، تاثیر خود را بر بازار خودروهای وارداتی گذاشته به همین دلیل نیز طی این مدت واردکنندگان هیچ تمایلی به ترخیص خودروهای وارداتی ندارند که به آن‌ها هشدار می‌دهیم در صورت عدم ترخیص، خودروی آن‌ها به مزایده گذاشته خواهد شد.