خبرگزاری مهر- مدیرعامل گروه صنعتی زامیاد از تولید و عرضه وانت‌های گازوئیل سوز در روزهای آتی خبر داد.

همایون ریاحی در مراسم افتتاح خط تولید مجموعه کامل اکسل جلو و عقب وانت زامیاد در تبریز افزود: موافقت مراجع ذیصلاح برای شماره گذاری خودروهای دارای موتور پایه گازوئیل سوز این گروه اخذ شده است.

وی تولید و عرضه خودروهای گازوئیل سوز را در کاهش هزینه‌های واردات بنزین مفید ارزیابی کرد و افزود: تا چند روز آینده این نوع از خودروها با اخذ مجوزهای لازم شماره‌گذاری خواهند شد.

ریاحی از تلاش گروه صنعتی زامیاد برای به روزرسانی و حرکت در مسیر انطباق محصولات تولیدی این گروه با سلایق مشتریان خبر داد و گفت: در این راستا مطالعه چگونگی تولید نسل‌های جدید وانت، ون، مینی بوس، اتوبوس و کامیون با تکنیک‌های مدرن در اولویت کاری قرار گرفته است.

ریاحی یادآور شد: با وجود رکود صنایع خودروسازی دنیا به علت تاثیر بحران اقتصادی جهان، صنعت خودروی کشورمان از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی اصولی و صحیح می‌تواند سال آینده را برای اقتصاد ایران به سال فرصتها تبدیل کند، بر لزوم استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجود تاکید کرد و افزود: در غیر این صورت سال آینده برای ایران، سال تهدیدها خواهد بود.

مدیرعامل زامیاد از افزایش ۲۴ درصدی تولیدات این گروه صنعتی در ۱۱ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: رکورد سال گذشته محصولات تولید زامیاد در دی ماه سال جاری شکسته شد.