ایسنا- رییس مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو در پاسخ به این‌ پرسش که با توجه به رونمایی از X۱۲ پروژه‌ نیوپیکان ادامه می‌یابد یا خیر؟ گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای این پروژه نداریم. در واقع نیوپیکان همان X۱۲ در کلاس B/C است.

محمد کامجو با اظهار این مطلب خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که در حال برنامه‌ریزی روی X۱۲ هستیم، در یک کلاس چند پروژه با هم پیگیری نمی‌شود همچنین سرمایه‌گذاری زیادی روی پروژه نیوپیکان صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این که آیا این پروژه‌ را به چینی‌ها نمی‌دهید؟ گفت: اگر خریدار باشند این کار انجام می‌شود. در این‌باره مذاکراتی با آنها انجام داده‌ایم، ولی به نتیجه لازم نرسیده‌ایم.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا با X۱۲، نیوپیکان پروژه‌ای فراموش شده است؟ اظهار کرد: در حال حاضر ایران خودرو آن را دنبال نمی‌کند، چراکه باید نسل‌های بعد از X۱۲ نیز ساخته شود که در این میان شاید نیوپیکان همان نسل‌های بعدی X۱۲ باشد.

رییس مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو با بیان این‌که با توجه به تمام نشدن کارهای اجرایی پروژه X۱۲ رونمایی آن از بهمن‌ماه به ماه اسفند انتقال یافت، تصریح کرد: پلت‌فرم X۱۲ مربوط به خودمان است و طی اسفند ماه رونمایی می‌شود.

وی درباره‌ تاخیر پروژه سورن ELX که به‌تازگی از آن رونمایی شده است، گفت: به دلیل یک سری مشکلات در نهایی‌سازی تست‌ها و ساخت‌ قالب‌های بزرگ، پروژه کمی با تاخیر مواجه شد و تاخیر بیشتر از جنبه‌های تدارکاتی و لجستیک مطرح بود تا مباحث فنی.

او خاطرنشان کرد: این مشکل، پروژه P۲ را با چهار ماه تاخیر همراه کرد، ولی در حال حاضر مشکل برطرف شده است.