گروه خودرو- سابقه حضور خودروسازان فرانسوی در ایران با ورود رنو۵ به دهه ۵۰ بازمی‌گردد، این در حالی است که دیگر خودروساز فرانسوی یعنی پژو پس از رنو توانست نیمی از بازار خودروهای تولیدی در کشور را در دست بگیرد.

حال رنو پس از سه دهه حضور خود در ایران تصمیم دارد سهم خود را در ایران افزایش دهد به طوری که هم اکنون تولید تندر ۹۰ و مگان را در داخل کشور با مشارکت خودروسازان داخلی آغاز کرده و سعی دارد علاوه بر این محصولات، تولیدات جدید خود را نیز از طریق واردات به بازار کشور عرضه کند.

از میان محصولات این دو شرکت، امروز دو خودروی مگان ۱۶۰۰ و پژو پارس ELX را مقایسه کرده و انتخاب را به شما واگذار می‌کنیم.

ELX دارای موتور ۱۸۰۰ سی سی است که به واسطه آن می‌تواند ۱۳۵ اسب بخار قدرت تولید کند، اما مگان دارای موتور ۱۶۰۰ سی سی بوده که توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت را دارد هر چند این دو خودرو از موتورهای متفاوت بهره‌مند هستند، اما حداکثر سرعت آنها با یکدیگر برابر است به طوری که شما با این دو خودرو می‌توانید حداکثر تا سقف ۱۹۵ کیلومتر در ساعت گاز بدهید، همچنین از لحاظ شتاب اولیه نیز این دو خودرو وضعیت مشابه دارند به طوری که هر دو برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند ۱۱ ثانیه زمان هستند.

اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو حکایت از بهینه بودن مگان دارد به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۱/۷لیتر بنزین می‌سوزاند در حالی ELX برای طی کردن این مسافت نیازمند ۲/۸لیتر سوخت است.

از سوی دیگر و از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز خودروی مگان از شرایط بهتری نسبت به ELX برخوردار است به طوری که ELX تنها از سیستم ترمز ABS بهره می‌برد، اما مگان علاوه بر ترمز ABS از کیسه هوا نیز برخوردار است که این امر موجب می‌شود این خودرو در رده خودروهای ایمن کشور

قرار گیرد.

از لحاظ قیمت نیز در‌حال‌حاضر پژو پارس ELX با قیمت ۲۴میلیون تومان و مگان نیز با قیمتی حدود ۲۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.