گروه خودرو - هرچند در سال گذشته میلادی خودروهای شاسی‌بلند به دلیل بحران سوخت جهانی بسیاری از متقاضیان خود را از دست داده‌ اما.... برخلاف سایر کشورها و با وجود اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین این خودروها در کشور ما طرفداران بسیاری پیدا کرده، به طوری که طی یک سال گذشته تمایل خریداران خودرو در دنیا به سمت خودروهای کم‌مصرف تغییر کرده اما در ایران طی این مدت متقاضیان خواستار خودروهای پرشتاب شاسی‌بلند شده‌اند که مصرف سوخت آنها بسیار بالا است.

اما از میان خودروهای شاسی‌بلند موجود در کشور امروز دو خودروی تویوتا پرادو VX و لکسوس Rx۳۵۰ را که هر دو به صورت CBU وارد کشور می‌شوند با یکدیگر مقایسه کرده و انتخاب را به شما واگذار می‌کنیم.

این دو خودرو در شرکت تویوتاژاپن تولید می‌شوند با این تفاوت که لکسوس به تولیدکننده خودروهای لوکس شرکت تویوتا تعلق دارد.

اما پرادو VX دارای موتور ۳۹۵۶ سی‌سی است که به واسطه آن می‌تواند ۲۴۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند اما لکسوس از موتور ۳۵۰۰ سی‌سی برخوردار می‌باشد که توانایی تولید ۲۷۰اسب‌بخار قدرت را دارد.

با لکسوس می‌توانید به سرعت ۲۰۰کیلومتر در ساعت دست پیدا کنید، اما پرادو VX به شما این فرصت را می‌دهد تا بتوانید سرعت ۲۵۰کیلومتر در ساعت را نیز تجربه کنید.

اما شما با لکسوس در ۴/۷ثانیه زمان به شتاب صفر تا صد دست پیدا می‌کنید که این امر به دلیل وزن پایین لکسوس نسبت به پرادو است. اما پرادو برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۹ثانیه زمان است.

از سوی دیگر مقایسه میزان مصرف سوخت این دو نیز حاکی از بهینه بودن لکسوس است به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۲۱/۱۱ لیتر بنزین می‌سوزاند اما پرادو برای طی کردن همین مسافت نیازمند ۲/۱۳لیتر بنزین است.

از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این دو خودرو از ایربگ و ABS برخوردار می‌باشد.

اما از لحاظ قیمت در حال حاضر پرادو دو در VX دنده‌اتومات با قیمت ۸۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان عرضه می‌شود اما لکسوس Rx۳۵۰ قیمتی در حدود ۹۱میلیون تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.