واحد مرکزی خبر- مدیرعامل گاز خودروی کشور از تعادل بین خودروهای گاز سوز و جایگاه‌های سوخت در کشورخبر داد.

علوی در مراسم بهره‌برداری از سه جایگاه C N G در شهر قزوین افزود: در سال ۸۶ به ازای هر ۲هزار و ۶۰۰ خودرو یک جایگاه در کشور وجود داشت که هم اکنون این تعداد در ۹۳‌درصد از شهرهای کشور به ازای هر هزار و ۵۰۰ خودرو به یک جایگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و ۳۰۰ خودروی گاز سوز از ۷۲۶ جایگاه تک و دومنظوره سوخت‌گیری می‌کنند، گفت: زمان سوخت‌گیری در ۹۰‌درصد شهرهای کشور به نیم ساعت و در بـرخی از این شهرها به ۱۰ دقیقه رسیده است.

مدیر عامل گاز خودروی کشور افزود: اولویت تبدیل خودروها بـه دوگانه‌سوز با خودروهای عمومی است،ولی این بدان معنا نیست که خودروهای شخصی دوگانه‌سوز نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خودروهای دارای مجوز و برچسب مجاز به سوخت‌گیری هستند، به دارندگان خودروهای شخصی هم توصیه کرد برای تبدیل خودروهای خود به دوگانه‌سوز ازطریق کارگاه‌های مجاز اقدام کنند.

علوی از تولید اولین خودروی سواری پایه گازسوز جهان در کشور خبر داد و گفت: این خودرو تابستان سال آینده با عبور از چند کشور در مراسمی در کره جنوبی حضور خواهد یافت.

وی با استقبال از مشارکت بخش خصوصی در ساخت جایگاه سوخت سی‌ان‌جی هم گفت: تجهیزات جایگاه‌های سی‌ان‌جی رایگان دراختیار این افراد قرار داده می‌شود.