گروه خودرو - طرح خروج خودروهای فرسوده از سال آینده تغییر خواهد کرد. بر اساس تغییر و تحولات جدید، ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت دیگر دخالتی در اعطای تسهیلات به متقاضیان نخواهد داشت.

مهران سالاریه، مجری طرح خروج خودروهای فرسوده در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طرح جدید در حال بررسی و طی کردن مراحل کارشناسی است که با اتمام این مراحل چگونگی اجرای آن به متقاضیان اعلام خواهد شد.

سالاریه در خصوص جزئیات طرح جدید خروج خودروهای فرسوده گفت: این طرح در راستای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده است با این تفاوت که در مرحله جدید، نیازی نیست شرکت‌کنندگان در همان ابتدا شرکت خودروساز خود را انتخاب کنند بلکه بعد از طی کردن تمام مراحل و دریافت برگه اسقاط از سوی ستاد، متقاضیان می‌توانند نسبت به دریافت خودروی جایگزین اقدام کنند.

به گفته سالاریه طرح جدید خروج خودروهای فرسوده از سال آینده و با اتمام مرحله دوم طرح سال ۸۶، آغاز خواهد شد که زمان شروع ثبت‌نام به زودی اعلام خواهد شد.

سالاریه همچنین در پاسخ به این پرسش که در صورت حذف ستاد، اعطای تسهیلات به شرکت‌کنندگان به چه طریقی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: با اجرای طرح جدید، خودروسازها موظف به اعطای تسهیلات خواهند بود. شرکت‌های خودروساز می‌توانند تسهیلات در نظر گرفته‌ شده را از طریق لیزینگ یا توافق با بانک‌های عامل برای متقاضیان فراهم کنند که این امر در راستای بازاریابی برای شرکت‌‌های خودروساز نیز می‌باشد.

اعلام خبر مجری طرح خروج خودروهای فرسوده در خصوص عدم دخالت ستاد در اعطای تسهیلات در مرحله جدید طرح در حالی است که در دو مرحله قبل و با وجود مشخص بودن بانک عامل جهت اعطای تسهیلات و ایجاد تعهد برای شرکت‌‌های خودروساز طرح باکندی بسیار پیش می‌رفت به طوری که با وجود گذشت هشت ماه از سال مالی ۸۶ (تیرماه سال جاری) هنوز مرحله دوم به اتمام نرسیده و حداقل ۳۰هزار متقاضی از مجموع ۲۰۰۰هزار شرکت کننده در طرح به دلیل بروز مشکلاتی در سیستم بانکی و عدم دریافت تسهیلات حذف شده‌اند.

حال با تغییرات مذکور معلوم نیست که طرح به چه صورت به مرحله اجرا درخواهد آمد.