گروه خودرو - «اخذ تعرفه بیشتر از خودروهای وارداتی که مصرف بنزین بالا دارند»، روز گذشته از سوی دبیرکمیته انرژی ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف انرژی تکذیب شد.

روز گذشته خبرگزاری فارس در خبری اعلام کرد که براساس مصوبه ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور، آن دسته از خودروهای وارداتی بنزین‌سوز که مصرف سوخت بیشتر از استاندارد تعریف شده دارند، به هنگام ترخیص و ورود به کشور باید عوارض بیشتری پرداخت کنند.

خبرگزاری مذکور به نقل از ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل این اقدام را در راستای کنترل و کاهش مصرف سوخت به‌ویژه بنزین و جلوگیری از آلودگی هوا خوانده بود. اعلام اخذ تعرفه بیشتر از خودروهای وارداتی پرمصرف در حالی است که امیررضا رجبی دبیر کمیته انرژی این ستاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که مصوبه مورد استناد خبرگزاری فارس همان مصوبه جامع دولت برای ساماندهی حمل‌و‌نقل عمومی و مصرف سوخت است که اول شهریورماه به ناجا برای شماره‌گذاری خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شده بود. براساس این مصوبه از اول مهرماه سال‌جاری برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی شامل سواری، ون و وانت علاوه‌بر پرداخت ۱۰درصد ارزش گمرکی، برای خودروهایی با مصرف ۶لیتر و کمتر در ۱۰۰کیلومتر اسقاط یک خودروی فرسوده، برای خودروهای با مصرف بیش از ۶ لیتر و کمتر از ۱۰ لیتر اسقاط دو خودروی فرسوده و برای خودروهایی با مصرف بیش از ۱۰ لیتر اسقاط ۳ خودروی فرسوده اجباری است. این مصوبه از اول مهرماه قابل‌اجرا بوده و به گفته رجبی به غیر از این مصوبه، ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل مصوبه جدیدی مبنی‌بر اخذ تعرفه بیشتر از خودروهای وارداتی ابلاغ نکرده است.