گروه خودرو- فروش فوری کلیه محصولات ایران‌خودرو از روز گذشته در نمایندگی‌های مجاز این شرکت آغاز شد. شرکت‌ ایران‌خودرو که اواسط دی ماه نیز فروش فوری چهار روزه‌ای را تنها برای برخی از محصولات خود در نظر گرفته بود، این بار تمامی محصولات را برای پیش‌فروش معرفی کرده که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز این شرکت نسبت به خرید فوری اقدام کنند. حسین هاشمی، معاونت بازاریابی شرکت ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در این زمینه اظهار داشت: فروش فوری از روز گذشته (دوم بهمن) آغاز و تا ۲۴ بهمن ادامه خواهد داشت.

شرکت ایران‌خودرو در این مرحله تمامی محصولات خود را برای اولین بار به صورت نقد و اقساط پیش‌فروش می‌کند.

هاشمی درخصوص چگونگی فروش و ویژگی‌های این مرحله از فروش فوری شرکت ایران‌خودرو نسبت به مراحل گذشته می‌گوید: در این مرحله برای اولین بار تمامی محصولات را در سبد فروش قرار داده‌ایم که به این طریق بتوانیم پاسخگوی تمام سلایق مردم باشیم. در مراحل قبلی خودروهای پرطرفدار مانند ۲۰۶ هاچ‌بک و خودروهای دنده‌اتومات در سبد محصولات فروش فوری قرار نمی‌گرفت اما در این مرحله این خودروها نیز در کنار سایر محصولات به صورت فوری عرضه می‌شود.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که شرایط فروش اقساطی به چه صورت است و چه خودروهایی را شامل می‌شود، گفت: تقریبا تمامی خودروها شامل فروش اقساطی می‌شوند و از متقاضیان فروش اقساطی چک‌های چندمرحله‌ای آن هم بر حسب نوع و قیمت خودرو و بدون ضمانت دریافت می‌شود.

وی درخصوص زمان تحویل خودروها نیز گفت: در هر دو مرحله فروش خودروها ۲۰ تا ۳۰ روزه به متقاضی تحویل داده می‌شود. هاشمی عرضه خودروهای آپشن‌دار را نیز یکی دیگر از شاخص‌های این مرحله از فروش فوری دانست و افزود: علاوه بر فروش خودروهای پرطرفدار که برای اولین بار صورت گرفته فروش خودروهای سفارشی و آپشن شده نیز در این مرحله پیش‌بینی شده و زمان تحویل این خودروها نیز ۲۰ تا ۳۰ روزه است. وی از دیگر شاخص‌های فوری این مرحله به تخفیف ویژه برای خودروها اشاره کرد و افزود: در این مرحله از فروش تخفیف ۵۰ تا ۳۰۰هزار تومانی برای خودروها در نظر گرفته شده است.

تندر-۹۰ یکی دیگر از محصولات این شرکت برای پیش‌فروش است. ایران‌خودرو در این مرحله دو مدل E۰ و E۱ را عرضه اما تندر-۹۰، E۲ به دلیل مشخص نبودن قیمت نهایی آن در این مرحله از فروش فوری لحاظ نشده است. زمان تحویل تندر-۹۰ نیز ۳۰ روز در نظر گرفته شده و قیمت آن نیز بر اساس مصوبه وزارت صنایع و معادن خواهد بود.