گروه خودرو- مذاکرات برای تعیین قیمت تندر-۹۰ مدل E۲ با وزارت صنایع و معادن ادامه دارد و طی چند روز آینده قیمت‌ نهایی این خودرو از سوی این وزارتخانه اعلام خواهد شد.

مهرداد بذرپاش، مدیرعامل شرکت سایپا در حاشیه مراسم افتتاح فروش اینترنتی خودروهای تجاری و کارت خدمات این شرکت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما درخصوص آخرین وضعیت تعیین قیمت تندر-۹۰ مدل E۲ اظهار داشت: E۲ دارای آپشن‌های لوکس است که این امر تعیین قیمت نهایی آن را کمی با تاخیر مواجه کرده اما وزارت صنایع در حال بررسی قیمت‌ تمام‌شده این خودرو برای شرکت‌‌های خودروساز است.

از سوی دیگر، پیش از اعلام ثبات قیمت تندر-۹۰ از سوی وزارت صنایع دو شرکت تولید‌کننده این خودرو اقدام به پیش‌فروش تندر-۹۰ با نرخ جدید نمودند که مدل E۲ این خودرو بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داد اما با اعلام ثبات قیمت از سوی وزارت صنایع هم‌اکنون وضعیت این دسته از ثبت‌نام کنندگان نامشخص است. بذرپاش درخصوص اینکه این دسته از متقاضیان، تندر-۹۰ ثبت‌نامی را با چه قیمتی دریافت خواهند کرد اظهار داشت: وزارت صنایع قیمت مدل‌های E۰ و E۱ را اعلام کرد و ثبت‌نام‌کنندگان مرحله قبل نیز بر اساس مصوبه وزارت صنایع خودروی خود را دریافت خواهند کرد و درخصوص مدل E۲ نیز باید در انتظار اعلام نظر نهایی وزارتخانه باشیم. همچنین چندی پیش مرزبانی، مدیرعامل شرکت ایساکو (تامین‌کننده قطعات شرکت ایران‌‌خودرو) عنوان کرده بود که شرکت رنوپارس قیمت قطعات ارسالی به این شرکت را هشت برابر کرده که این امر مشکلات بسیاری را برای خودروسازان به وجود آورده است، مدیرعامل شرکت سایپا درخصوص اظهارات مرزبانی عنوان کرد: افزایش قیمت در قطعات، صورت گرفته اما نه هشت برابر، بلکه برخی قطعات ارسالی با افزایش دو تا سه برابری مواجه شده‌اند. مدیرعامل سایپا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت صنایع نمی‌خواهد برای کاهش قیمت قطعات اقدامی صورت دهد افزود: وزارت صنایع در حال حاضر وارد عمل شده و توافقاتی نیز با شرکت رنوپارس به منظور بازگرداندن قیمت قطعات صورت داده اما هنوز این مذاکرات به اتمام نرسیده است. مدیرعامل سایپا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شرکت رنوپارس شرایط وزارت صنایع را برای کاهش قیمت پذیرفته یا خیر. افزود: تا حدودی شرایط را پذیرفته‌، اما نه تمام آن را. این در حالی است که خودروسازان نیز بخشی از شرایط آن‌ها را قبول کرده‌اند به طوری که مذاکرات برای دو مدل E۰ و E۱ جواب داده است، اما هنوز مذاکرات دو مدل E۲ به اتمام نرسیده و قیمت قطعات این خودرو که شامل قطعات لوکس می‌شود کاهش نیافته است. اظهارات بذرپاش در شرایطی است که روز گذشته یک منبع آگاه در گفت‌وگو با سایت رجا نیوز این گونه خبر داد که شرکت رنو پارس تامین کننده قطعات خودرو تندر ۹۰، در صورتی که قیمت قطعات را به قیمت‌های اولیه بازنگرداند، امتیاز آن در ایران لغو خواهد شد.