گروه خودرو- پیش فروش مرحله جدید تندر ۹۰ بدون اعلام قیمت نهایی، سردرگمی خریداران این خودرو را در پی داشته است، به طوری که خودروسازان در پیش فاکتورهای خرید، قیمت نهایی تندر ۹۰ را براساس مصوبه وزارت صنایع و معادن اعلام کردند، این در حالی است که در خصوص چگونگی محاسبه قیمت این خودرو سخنی به بیان نیاوردند.

ظاهرا خودروسازان هنوز نسبت به افزایش قیمت تندر ۹۰ و ادامه مذاکره با وزارت صنایع امیدوارند. اما وزارت صنایع و معادن طی دو روز گذشته بالاخره با اعلام چگونگی محاسبه قیمت نهایی تندر ۹۰ مشتریان را از سردرگمی نجات داد و خریداران تندر رانسبت به قیمت نهایی این خودرو وعدم افزایش قیمت پایه آن مطمئن کرد.

محسن صالحی‌نیا مدیر کل دفتر ماشین‌سازی نیرو محرکه وزارت صنایع و معادن در تکمیل چگونگی محاسبه قیمت نهایی تندر ۹۰ در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: قیمت نهایی تندر ۹۰ براساس قیمت پایه به همراه سه درصد عوارض خدمات پس از فروش، سه درصد عوارض کالاهای نهایی و بیمه خودرو محاسبه می‌شود که در سال ۸۵ نیز قیمت این خودرو به همین روش محاسبه شده بود.

صالحی نیا در پاسخ به این پرسش که آیا تندر با توجه به محاسبه وزارت صنایع افزایش قیمتی نسبت به سال ۸۵ خواهد داشت یا خیر اظهار داشت: قیمت پایه این خودرو تغییر نکرده اما طی این مدت نرخ بیمه و عوارض افزایش یافته که این عوارض روی قیمت تاثیر خواهد داشت اما تاثیر آن چشمگیر نخواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که خودرو‌سازان تعداد خودروهایی که قرار است پیش‌فروش شود را در این مرحله اعلام نکرده‌اند، افزود: پیش فروش براساس میزان تولید صورت می‌گیرد و تا۳۰ دی ماه نیز ادامه دارد و خودروسازان نباید بیش از تولید نسبت به پیش فروش این خودرو اقدام کند.

صالحی‌نیا در خصوص زمان تحویل این خودرو نیز گفت: تحویل خودروهای پیش فروش شده در سه ماه نخست سال ۸۸ است.