گروه خودرو - اگر شما به دنبال خودرویی در رنج قیمتی ۲۵ تا ۲۸میلیون تومان هستید، دو خودروی مگان ۱۶۰۰ و یاریس سدان در نوع دستی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشد. این دو خودرو که یکی تحت لیسانس شرکت رنو در کشور تولید و دیگری به صورت CBU وارد کشور می‌شود هرچند در یک سبد قیمتی قرار دارند، اما از لحاظ فنی با یکدیگر متفاوت هستند. به طوری که مگان دارای موتور ۱۶۰۰ سی‌سی است که توانایی تولید ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت را دارد. در حالی که تویوتا یاریس دارای موتور ۱۳۰۰ سی‌سی که به واسطه آن می‌تواند ۸۴اسب‌بخار قدرت تولید کند.

از سوی دیگر شما با یاریس می‌توانید تا سقف ۱۷۰کیلومتر در ساعت گاز بدهید، اما مگان به شما این فرصت را می‌دهد که سرعت ۱۹۵کیلومتر در ساعت را نیز تجربه کنید.

از لحاظ شتاب اولیه نیز مگان وضعیت بهتری نسبت به یاریس دارد به طوری که این خودرو برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند ۱۱ ثانیه زمان است در حالی که یاریس در ۸/۱۱ثانیه زمان می‌تواند به این شتاب دست پیدا کند.

اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو حکایت از بهینه بودن یاریس دارد به طوری که این خودرو در هر صدکیلومتر ۵/۶لیتر بنزین می‌سوزاند، اما مگان به لحاظ آنکه از موتور پرحجم‌تری بهره می‌برد مصرفی معادل ۱/۷لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

اما از لحاظ آپشن‌های ایمنی این دو خودرو در یک سطح قرار دارند به طوری که هر دو خودرو به ایربگ و ABS مجهز هستند که این امر موجب می‌شود آنها از لحاظ ایمنی در سطح قابل‌قبولی قرار گیرند.

مگان ۱۶۰۰ که تحت لیسانس شرکت رنو در پارس‌خودرو مونتاژ می‌شود هم‌اکنون با قیمت ۲۵میلیون تومان در بازار خریدوفروش می‌شود و یاریس در نوع دستی نیز قیمتی برابر با ۲۷میلیون و ۷۰۰ تا ۲۸میلیون و ۸۵۰هزار تومان را به خود اختصاص داده است.