گروه خودرو - شرکت‌کنندگان در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سال ۸۶ تنها تا ۲۵ آذر ماه برای دریافت پیش فاکتور فرصت دارند.

مهران سالاریه، سرپرست طرح خروج خودروهای فرسوده ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به این مطلب اظهار داشت: شرکت‌کنندگان تنها تا ۲۵ آذر ماه فرصت دارند جهت دریافت پیش فاکتور به نمایندگی شرکت‌های خودروساز مراجعه کرده و اقدام به دریافت پیش‌فاکتور کنند و در صورت عدم مراجعه از طرح جایگزین خودروهای فرسوده سال ۸۶ حذف خواهند شد. سالاریه در ادامه با اشاره به اینکه در پنجم دی ماه پرونده مالی مرحله دوم طرح جایگزین خودروهای فرسوده بسته خواهد شد نیز اظهار داشت: همچنین ۵ دی ماه آخرین مهلت متقاضیان طرح برای تکمیل پرونده بانکی است و با توجه به مذاکراتی که با بانک مرکزی صورت گرفته و بودجه‌ای که برای اجرای آن تخصیص یافته، پرونده مالی در تاریخ مقرر بسته خواهد شد. به گفته سالاریه متقاضیان پس از تکمیل پرونده بانکی ۱۰ روز فرصت دارند تا وام خود را از بانک اخذ کنند همچنین پس از تکمیل وجه خودروسازان ۲۰ روز فرصت دارند تا خودرو را به متقاضیان تحویل دهند.

در مرحله دوم طرح جایگزین خودروهای فرسوده مقرر شده بود که ۲۰۰هزار خودرو و ۱۰۰هزار تاکسی فرسوده اسقاط و از رده خارج شود اما طرح مذکور که باید تا پایان سال مالی ۸۶ به اتمام می‌رسید با وجود گذشت پنج ماه از این تاریخ هنوز پایان نیافته و مسوولان این ستاد نیز در حال حاضر دی ماه را زمان، اتمام این طرح اعلام کرده‌اند.

سالاریه در خصوص این که تا کنون چه تعداد خودروی فرسوده جایگزین شده است نیز می‌گوید: از ۲۰۰هزار شرکت کننده در طرح، ۵۰هزار متقاضی به دلیل عدم تکمیل پرونده از طرح خارج شده‌اند و مابقی نیز در حال طی کردن سایر مراحل اجرای طرح می‌باشند. به گفته سالاریه از ۱۵۰هزار متقاضی حاضر در طرح ۱۳۲هزار خودرو اسقاط شده که از این تعداد ۱۰۰هزار متقاضی موفق به دریافت وام خود شده‌‌اند و ۹۳هزار خودروی جایگزین نیز به متقاضیان تحویل شده است.