گروه خودرو - GEN۲ جایگزین ویرا در خط تولید شرکت زاگرس خودرو نماینده پروتون مالزی خواهد شد.

توقف تولید ویرا در شرکت پروتون مالزی که تاخیر در تامین قطعات و تولید این خودرو، در شرکت زاگرس خودرو نماینده انحصاری پروتون مالزی را به همراه داشت موجب شد که این شرکت به دنبال خودروی جایگزین باشد تا با توقف تولید ویرا خط تولید این شرکت با مشکل مواجه نشود.

به گفته سیروس غلامی مدیرعامل شرکت زاگرس خودرو به دلیل خروج ویرا از خط تولید شرکت پروتون مالزی تامین قطعات برای آن در کشور با مشکل مواجه شد به همین دلیل شرکت زاگرس خودرو سعی دارد پس از انجام تعهدات در قبال ثبت‌نام‌کنندگان تولید این خودرو را متوقف کرده و GEN۲ را جایگزین آن کند. به‌گفته غلامی در خصوص واگذاری خط ویرا به GEN۲ در حالی که هنوز خط تولید این خودرو در شرکت زاگرس خودرو راه‌اندازی نشده، تعهدات این شرکت در قبال متقاضیان GEN۲ از طریق واردات تامین می‌شود. غلامی در خصوص زمان راه‌اندازی خط تولید GEN۲ در شرکت زاگرس خودرو می‌گوید: خط تولید GEN۲ بهمن یا اسفند ماه سال‌جاری راه‌اندازی خواهد شد و این خودرو به مرور جایگزین ویرا می‌شود.

غلامی در ادامه عنوان می‌کند: شرکت زاگرس خودرو تولید سه‌هزار دستگاه ویرا را در برنامه خود قرار داده و پس از آن این خودرو به طور کامل از خط خارج شده و محصولات جدید جایگزین آن می‌شود. وی در ادامه می‌گوید: علاوه بر GEN۲ تولید ساگا محصول جدید شرکت پروتون مالزی نیز در دستور کار قرار گرفته که در صورت استقبال مردم از این خودرو تولید آن با تیراژ بالا در شرکت آغاز خواهد شد.