گروه خودرو- سانتافه را باید خودرویی محبوب در بین شاسی‌بلندهای وارداتی به کشور دانست. این محصول بیش از یک سال است که به خیابان‌های کشور راه پیدا کرده و به رغم قیمت بالایی که دارد در بین شاسی‌بلندهای موجود در کشور از بازار گرمی بهره می‌برد. این خودرو که جزو محصولات جدید و به روز هیوندایی به حساب می‌آید، دارای حجم موتوری ۲۷۰۰سی‌سی است که به واسطه آن ۱۸۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با سانتافه می‌توان رانندگی تا مرز ۱۷۵کیلومتر در ساعت را تجربه کرد که با توجه به وزن سنگین و حجم وسیعی که دارد، سرعت چندان پایینی نیست.

پشت فرمان این شاسی‌بلند باید ۷/۱۱ ثانیه صبر کرد تا به شتاب صدکیلومتر رسید، این در حالی است که همتایان سانتافه مانند کیاسورنتو و هیوندای توسان زمان کمتری را برای رسیدن به این شتاب نیاز دارند. سانتافه از لحاظ میزان مصرف سوخت نیز قابل بررسی است.

این خودرو در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶/۱۰لیتر بنزین می‌سوزاند. ظرفیت باک این محصول ۷۵لیتر می‌باشد. این نماینده هیوندایی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مناسبی نیز بهره می‌برد که از این بین باید به ترمز ABS (ضدقفل) و ایربگ اشاره کرد. با سانتافه همچنین می‌توانید بالای سرتان را نیز مشاهده کنید، چرا که به سان روف (سقف متحرک) مجهز است. این محصول هم اکنون در دو مدل دنده‌‌ای و اتوماتیک به بازار ایران عرضه می‌شود که نوع اتوماتیک آن با قیمت ۵۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد و سانتافه معمولی نیز قیمتی برابر با ۵۰میلیون تومان را دارا است.