فارس- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بحث افزایش قیمت تندر-۹۰ به لحاظ مباحث کارشناسی و ادله‌های لازم برای افزایش قیمت قابل بررسی در کمیسیون صنایع و معادن است. علی اصغر یوسف‌نژاد اظهار داشت: باید به واحدهای خودروساز کشور به دید بنگاه اقتصادی نگاه کرد و به آنها اجازه داد تا براساس سازگارسازی هزینه و فایده‌ها به تعیین قیمت بپردازند.

وی افزود: چنانچه عوامل موثر در قیمت تمام شده ایجاب کنند، تغییر قیمت طبیعی است.

این عضو کمیسیون با بیان اینکه هر مجموعه صنعتی با هدف گردش نقدینگی در درون مجموعه، سود رسانی به سهامداران و غیره نیازمند تجدید ارزیابی برای قیمت‌گذاری است افزود: در شرایط کنونی شاید در برخی بخش‌ها کاهش قیمت صورت گرفته باشد، ولی عواملی چون افزایش دستمزدها و ... خود موثر بر قیمت تمام شده هستند.

وی با اشاره به کاهش‌های صورت گرفته در سطح جهانی در بخش فولاد گفت: نظر به قراردادهای طولانی مدتی که قطعه سازان با خودروسازان می‌بندند، کاهش‌های احتمالی در قیمت کالاهایی چون فولاد نیز از تاثیراتی بسیار مقطعی و کوتاه مدت برخوردارند.

یوسف‌نژاد با تاکید بر اینکه اگر دولت قصد تولید خودروهای ارزان قیمت دارد باید حمایت لازم نیز در این خصوص داشته باشد گفت: در شرایط کنونی آن‌هم بدون حمایت دولت و از سویی با وجود رشد تورم، امکان تولید خودروی ارزان قیمت وجود ندارد.