برنا- رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی تهران از دریافت ۷۶ مورد شکایت علیه تریلی‌های هوو خبر داد و گفت: بیشترین شکایت مربوط به عیوب موتور و سوخت‌رسانی و عملکرد نمایندگی‌های این خودرو بوده است. مهدی پورهاشم افزود: طی سال ۸۶، ۵۱ مورد شکایت و در ۶ ماه نخست امسال نیز ۲۱ مورد شکایت از خودروی هوو به موسسه استاندارد اعلام شده است که ۲۴‌درصد از شکایت‌ها مربوط به عیوب موتور و سوخت‌رسانی تریلی‌های هوو بوده است.

رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی تهران تصریح کرد: ۱۸‌درصد از شکایات وارده به این خودرو مربوط به گیربکس و کلاژ و ۱۰‌درصد مربوط به دیفرانسیل بوده است.

وی میزان شکایات اعلام شده از سیستم ترمز این خودرو را ۱۰‌درصد عنوان کرد و گفت: ۹‌درصد از شکایات نیز مربوط به چراغ‌ها و علایم هشدار دهنده، ۱۰‌درصد مربوط به کولر، بخاری، بدنه، فرمان و جلوبندی است.

پورهاشم اظهار داشت: پس از شکایات مربوط به عیوب موتور و سوخت‌رسانی بیشترین اعتراض‌ها به این خودرو مربوط به عملکرد نمایندگی‌های هوو بوده است؛ به طوری که ۱۹‌درصد از شکایات به این بخش مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه تحلیل موسسه استاندارد از خودروهای هوو به شرکت ایران خودرو دیزل ارسال می‌شود، تصریح کرد: این شرکت باید جوابگوی مشتریان این بخش باشد.

رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی تهران در ادامه افزود: از مجموع ۷۶ مورد شکایات اعلام شده از این خودرو ۳۵ مورد مربوط به عیوب موتور و سوخت‌رسانی، ۲۶ مورد مربوط به گیربکس و کلاژ، ۱۴ مورد مربوط به دیفرانسیل، ۱۴ مورد مربوط به ترمز و ۱۳ مورد مربوط به چراغ‌ها و علایم هشدار دهنده بوده است.