برنا - دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به الزامی‌‌‌‌شدن نصب برچسب مصرف سوخت بر روی خودروها از اول دی ماه افزود: سازمان بهینه‌‌‌سازی مصرف سوخت همکاری های لازم را در این ارتباط ندارد.

احمد نعمت‌بخش با بیان این مطلب گفت: سازمان بهینه‌‌‌سازی مصرف سوخت به عنوان دبیر کمیته معیار مصرف سوخت وظیفه رهبری و ابلاغ رسمی‌‌‌‌این طرح را دارد.

دبیر انجمن خودروسازان عدم ابلاغ رسمی‌‌‌‌از سوی سازمان بهینه‌‌‌سازی مصرف سوخت را نوعی مخالفت دانست و تصریح کرد: این سازمان حق وتو ندارد و باید نسبت به ابلاغ هر چه سریع‌‌تر نصب برچسب سوخت به خودروسازان اقدام کند.

وی با بیان اینکه تا مدت زمان قانونی اجرای این طرح کمتر از یک ماه زمان باقی مانده است، افزود: برگزاری جلسه با خودروسازان برای آماده‌‌‌سازی مقدمات اجرای این طرح و چاپ برچسب مصرف سوخت توسط خودروسازان ضروری است.

نعمت بخش با بیان اینکه خودروسازان هیچ مشکلی برای نصب این برچسب ندارند، گفت: هم اکنون برچسب مصرف سوخت در رده یورو ۲ قرار دارد که با تغییر استاندارد بنزین، برچسب مصرف سوخت کشور به یورو ۳ و یورو ۴ ارتقاء می‌‌‌‌یابد.

دبیرانجمن خودروسازان با اشاره به الزامی‌‌‌‌شدن نصب برچسب مصرف سوخت از اول دی ماه سال جاری افزود: به رغم توافق سه نفراز پنج عضو کمیته معیار مصرف سوخت، سازمان بهینه‌‌‌سازی مصرف سوخت همکاری‌های لازم را با این بخش ندارد.

این در حالی است که اوایل سال جاری ایران خودرو و سایپا به صورت نمادین برچسب سوخت را روی برخی محصولات خود نصب کردند.