گروه خودرو- در حالی که تنها حدود هفت ماه از ورود نیسان مورانوهای پارس خودرو به کشور می‌گذرد، فروش این محصول در بازار با مشکل مواجه شده و احتمالا قرارداد آن نیمه کاره فسخ خواهد شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پارس خودرو تاکنون حدود ۵۰۰ دستگاه مورانو را وارد کشور کرده که به دلیل قیمت بالا به توفیق چندانی در زمینه فروش آن دست نیافته است. وی افزود: ظاهرا این شرکت قصد دارد قرارداد خود را با شرکت نیسان در زمینه واردات مورانو نیمه کاره گذاشته و دیگر این محصول را وارد نکند.

اظهارات این منبع آگاه در شرایطی است که پارس خودرو قراردادی را با نیسان مبنی بر ورود ۱۰۰۰ دستگاه مورانو به ایران منعقد کرده و تاکنون واردات به نصف این رقم رسیده است ولی ۵۰۰ دستگاه باقیمانده هنوز از مرزهای کشور عبور نکرده و وارد نشده‌اند. البته در‌حال‌حاضر به جز پارس خودرو، بخش خصوصی نیز در واردات این محصول شاسی بلند نیسان دخیل‌ است.

این در حالی است که مورانوهای وارداتی بخش خصوصی با قیمت ۶۴میلیون تومان و بدون ارائه گارانتی در بازار داخل به فروش می‌رسند اما پارس خودرو مورانوهایش را که از خدمات پس از فروش بهره‌ می‌برد، به هیچ وجه زیر ۷۴میلیون و۹۰۰هزار تومان نمی‌فروشد.

این اختلاف حدودا ۱۱میلیون تومانی قیمت مورانو در ابتدا چندان مورد توجه مشتریان قرار نگرفت اما پس از مدتی بالاخره کار خود را کرد و بازار مورانوهای پارس خودرو را از رونق انداخت. به نحوی که فروش آن با مشکل مواجه و نه تنها ۵۰۰دستگاه مورانو تحت قرارداد هنوز به کشور نیامده، بلکه همان رقم وارد شده نیز اوضاع مناسبی ندارند و حتی چندی پیش مدیرعامل پارس خودرو خبر از انبار کردن آنها تا زمان عادی شدن شرایط فروش داد.