گروه خودرو - شاید هنوز به اندازه گراندویتارا و هیوندایی توسان در خیابان‌های شهر دیده نشده، ولی به هر حال به عنوان شاسی بلندی که تقریبا به تازگی به جمع شاسی بلندهای وارداتی پیوسته، قابل توجه است.

اسپورتیج که از محصولات جدید شرکت کیاموتورز کره به حساب می‌آید از موتوری ۲۷۰۰‌سی‌سی بهره می‌برد و به‌واسطه آن توانایی تولید ۱۷۳اسب‌بخار قدرت را دارد. این خودرو در عرض ۵/۱۰ثانیه به شتاب صدکیلومتر می‌رسد که با توجه به وزنش شتابی مناسب دارد. با شاسی بلند کیا می‌توان ۱۷۹کیلومتر در ساعت گاز داد و چندان هم نگران سرعت نبود چرا که اسپورتیج از سیستم‌های ایمنی ترمز نظیر ABS و ESP بهره می‌برد و به لحاظ ایمنی بالا نیز موفق به کسب پنج ستاره از NHTSA آمریکا شده است.

این شاسی بلند البته مصرف سوخت بالایی دارد به نحوی که طی هر صدکیلومتر سیکل ترکیبی ۲/۱۰لیتر بنزین می‌سوزاند این در شرایطی است که مصرف سوختش در صدکیلومتر سیکل برون شهری کمتر از ۲/۱۰لیتر بوده اما در شهر بیش از این میزان، بنزین می‌بلعد.

اسپورتیج به لحاظ نوع طراحی داخلی و فضای حجیمی که دارد خودرویی خانوادگی است و برای مسافرت مناسب به نظر می‌رسد. این محصول شباهتی محسوس با سانتافه هیوندایی دارد اما باید با شاسی‌بلندهای دیگری مانند هیوندای توسان و سوزوکی گراند ویتارا به عنوان رقبایی جدی رقابت کند.

اسپورتیج هم‌اکنون به صورت خودرویی کامل (CBU) وارد کشور شده و با توجه به تعرفه ۹۰درصدی واردات، با قیمت ۳۸میلیون و ۷۰۰هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.