برنا نیوز- معاون فروش ایران خودرو از کاهش احتمالی صادرات سمند به دنبال ادامه روند بحران مالی جهانی خبر داد و گفت: براین اساس ایران خودرو به دنبال بازاریابی محصول جدید با قیمت پایین تر در سطح جهان است.

«جواد طالب» با بیان این مطلب افزود: تولید خودروی جدید کیفی و ارزان قیمت برای صادرات در دست طراحی قرار دارد.

معاون فروش ایران خودرو در خاورمیانه تصریح کرد: به دنبال تحولات اقتصادی جهان، قیمت خودرو نیز با کاهش نسبی روبه‌رو شد که ما نیز برای حضور در بازارهای رقابتی جهان ناگزیر از کاهش قیمت‌ها هستیم. وی با اشاره به کاهش ۱۵‌درصدی قیمت خودرو در بسیاری از کشورهای جهان اظهارداشت: کاهش قیمت سمند صادراتی در دستور کار قرار ندارد؛ ولی احتمال پایین آمدن میزان صادرات آن وجود دارد. طالب با اشاره به صادرات ۴‌هزار دستگاه سمند به کشور عراق تصریح کرد: براساس تعهدات صورت گرفته صادرات سمند به کشور عراق تا ۷هزار دستگاه ادامه می‌یابد. معاون فروش ایران خودرو در خاورمیانه پایین بودن تنوع صادراتی محصولات ایران را از عمده مشکلات خودروسازان دانست و گفت: شرکت‌های بزرگ خودروسازی به دلیل تنوع بالای محصولات صادراتی از تحولات جهانی کمتر تاثیر می‌پذیرند.

طالب کاهش هزینه‌های تولید خودرو را از عمده اهداف این بخش اعلام کرد و ادامه داد: در شرایط فعلی کاهش قیمت سمند صادراتی به هیچ وجه برای ایران خودرو امکان‌پذیر نیست؛ ولی کاهش میزان صادرات با قیمت سابق در دستور کار قرار دارد.