برنا- مدیرعامل آپکو نام‌گذاری سمند «سایانا» به نام سمند بانوان را نادرست دانست و گفت: خودروی مخصوص بانوان سمند نبوده و به احتمال بسیار پژو ۲۰۶ خواهد بود. «محسن پورسعیدی» از تولید خودروی مخصوص بانوان در ایران‌خودرو خبر داد و گفت: وظیفه ما تولید خودروهای سفارشی و تیون شده نظیر سمند سایانا است.مدیرعامل آپکو در رابطه با برنامه تولید سمند سایانا گفت: برنامه تولید ۵هزار دستگاه سمند تیون شده سایانا برای سال آینده هدف‌گذاری شده است. وی با اشاره به پیش‌فروش یک‌هزار دستگاه سمند سایانا در سال‌جاری افزود: تا پایان سال‌جاری یا ابتدای سال آینده این تعداد سمند سایانا به مشتریان تحویل داده می‌شود.

این مقام مسوول نام‌گذاری سمند «سایانا» به نام سمند بانوان را نادرست دانست و گفت: خودروی مخصوص بانوان سمند نبوده و به احتمال بسیار پژو ۲۰۶ خواهد بود. پورسعیدی در خصوص تولید سمند جوانان اظهار داشت: با توجه به تعریف پروژه سمند جوانان در ایران‌خودرو تولید این خودرو جزو پروژه‌های ترکیبی بوده و در شرکت آپکو انجام نمی‌شود. وی مالکیت ایرانی خودروی سمند را از عمده دلایل استفاده از این خودرو در بخش آپشن عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آپکو در رابطه با مشخصات ظاهری سمند سایانا اظهار داشت: این خودرو قابلیت تولید بر اساس سفارش دارد و طراحی جدید صندلی‌های جلو و عقب بر مبنای فریم اصلی و رعایت اصول ارگونومی خودرو صورت گرفته است.

وی به دیگر مشخصات سمند سایانا اشاره کرد و گفت: طراحی و دوخت طرح‌های متنوع روکش چرم طبیعی و مخمل برای صندلی‌ها، قاب دستگیره‌ها، فرمان چرم، دسته دنده و ترمز دستی چرم، فلاپ سپر جلو و رکاب جانبی و سپر عقب به همراه دو سر اگزوز، گریل سپر جلو، رینگ آلومینیومی، سیستم تعلیق اسپورت خیابانی، آینه تاشو برقی، الصاق پلاک مشخصات خودرو با لوگو آپکو روی ستون زیر درب با امکان حک نام خریدار از مشخصات این خودرو است.

پورسعیدی در خصوص فاز دوم برنامه تولید و عرضه سمند تیونینگ گفت: در فاز ۲ سمند تیون شده با ارائه شکل ظاهر جدید بیرونی و امکانات سفارشی بسیار متنوع قابل عرضه خواهد بود.این مقام مسوول اضافه کرد: تغییر کامل صندلی‌ها، تودری‌ها و طاقچه عقب و کنسول میانی، دارای داشبورد نسل سوم شامل کامپیوتر سفری، دارای امکان ارائه ۶ عدد کیسه هوا، دارای سپر اسپورت جلو و عقب و رکاب جانبی، گریل سپر جلو و سیستم تعلیق اسپورت با قابلیت تنظیم ارتفاع از جمله ویژگی‌های جدی سمند تیون فاز ۲ است.