گروه خودرو- اگر شما به دنبال خودرویی با رنج قیمتی ۲۸ تا ۲۹میلیون تومان هستید دو خودروی مگان ۱۶۰۰ سی‌سی و هیوندا آوانته اتومات می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای شما باشد.

این دو خودرو که یکی تحت لیسانس رنو فرانسه و دیگری تحت لیسانس شرکت هیوندای در کشور مونتاژ می‌شوند هرچند از لحاظ قیمتی در یک محدوده قرار دارند اما از لحاظ فنی و قدرت موتور با یکدیگر متفاوت هستند به طوری که آوانته از موتور ۲۰۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که این موتور توان تولید ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت را دارد در حالی که مگان دارای موتور ۱۶۰۰ سی‌سی است که با این موتور می‌تواند ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

شما با مگان می‌توانید رانندگی تا سقف ۱۹۳ کیلومتر در ساعت را تجربه کنید ولی پشت فرمان آوانته تنها تا ۱۸۵ کیلومتر در ساعت می‌توانید گاز بدهید. این در شرایطی است که در شتاب اولیه هیوندای وضعیت بهتری نسبت به مگان دارد، به طوری که با آوانته تنها ۱/۹ ثانیه طول می‌کشد تا به شتاب صفر برسید اما مگان برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۱/۱۱ ثانیه زمان است.

نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو محصول حکایت از بهینه بودن مگان دارد این خودرو طی هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۱/۷ لیتر بنزین می‌سوزاند اما آوانته به لحاظ آنکه از موتوری پرحجم‌تر بهره می‌برد مصرف سوخت بیشتری دارد به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۷/۱۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

این دو خودرو از لحاظ آپشن‌های ایمنی در یک سطح قرار دارند به طوری که هر دو آنها به سیستم ترمز ABS (ضدقفل) و ایربگ (کیسه هوا) مجهز هستند.

آوانته که تحت لیسانس شرکت هیوندای کره در کرمان‌خودرو به مونتاژ می‌رسد هم‌اکنون در نوع اتوماتیک با قیمت ۲۸میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و مگان نیز که در حال حاضر مونتاژ آن در شرکت پارس‌خودرو آغاز شده قیمتی برابر با ۲۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان دارد.