خبرگزاری فارس- رییس پلیس راهور فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: به دلیل انجام مانور امنیت و آرامش، شهروندان پنج‌شنبه از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

سرهنگ سید هاشمی با بیان این مطلب گفت: به منظور برگزاری رزمایش امنیت و آرامش در تهران بزرگ از هموطنان می‌خواهیم که از ساعت ۸ صبح تا ۱۴در مسیرهای اصلی شهر تردد نکنند. وی در ادامه اظهار داشت: این درخواست پلیس در جهت تسریع رزمایش است؛ چرا که خودروهایی که در روزهای عادی در خیابان‌های تهران تردد می‌کنند بیش از ۴ برابر ظرفیت مجاز است‌ و تردد بیش از حد ممکن است در روند برگزاری این رزمایش خلل ایجاد کند.

وی با اشاره به این مطلب که در تهران بیش از ۳میلیون خودرو وجود دارد که روزانه حدود یک‌میلیون و ۲۰۰هزار دستگاه خودرو تردد می‌کنند، گفت: تعداد خودروهای شرکت‌کننده در این طرح تنها ۴هزار دستگاه است که یک سی‌ام تعداد خودروهای موجود در هر روز در ترافیک تهران است.

هاشمی تصریح کرد: در روزهای پنج‌شنبه میزان ترافیک نسبت به روزهای دیگر هفته ۴۰‌درصد کاهش دارد، ولی با برگزاری رزمایش افزایش ۱۰ تا ۲۰‌درصدی ترافیک ناشی از آن به ۸۰‌درصد ترافیک موجود در روزهای عادی هفته می‌رسد.