گروه خودرو- اگر شما به دنبال خودرویی لوکس هستید دو خودروی کرولا ۲۰۰۸ و سوناتا می‌توانند برای شما گزینه‌های مناسبی باشند. این دو خودرو که به صورت CBU وارد کشور می‌شوند هرچند از لحاظ قیمتی در یک محدوده قرار دارند اما از لحاظ فنی تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند ... به طوری که سوناتا از موتور ۲۴۰۰۰ سی‌سی که توان تولید ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت را دارد بهره می‌برد در حالی که کرولا دارای موتور ۱۸۰۰ سی‌سی است که این موتور قدرتی برابر ۱۳۲ اسب‌بخار را می‌تواند تولید کند.

اما از لحاظ میزان مصرف سوخت کرولا در وضعیت مناسب‌تری نسبت به سوناتا قرار دارد به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۴/۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند اما سوناتا به ۸/۱۱ لیتر بنزین برای طی کردن این مسافت نیاز دارد. همچنین برای رسیدن به شتاب صفر تا ۱۰۰ سوناتا حدود ۹/۸ ثانیه وقت صرف می‌کند و کرولا نیز برای رسیدن به این شتاب تنها به یک ثانیه بیشتر از سوناتا زمان نیاز دارد. اما در خصوص تجهیزات ایمنی هر دو خودرو به دلیل داشتن کیسه هوا (ایربگ) و ترمز ABS در یک سطح قرار دارند و می‌توان این دو خودرو را در رده‌ خودروهای ایمن در کشور قرار داد.

در حال حاضر کرولا بسته به بهره‌گیری از آپشن‌های مختلف با قیمتی در حدود ۳۹ تا ۴۱میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و سوناتا نیز با قیمت ۴۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان در بازار معامله می‌شود.