فارس- مجری طرح خروج خودروهای فرسوده، ۲۶ آبان را آخرین مهلت مراجعه خودروهای فرسوده مشمول طرح سال ۸۶ به مراکز اسقاط اعلام کرد.

مهران سالاری با بیان این که از این تاریخ به بعد پرونده خودروهای فرسوده‌ای که شامل طرح ۸۶ می‌شوند، بسته خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس قانون مصوب، خودروهای سواری با بیش از ۳۰ سال عمر، وانت‌بار ۲۰ سال و خودروهای چهار سیلندر یا دو دیفرانسیل با ۲۵سال عمر مشمول فرسودگی می‌شوند.

مجری طرح خروج خودروهای فرسوده زمان اتمام طرح ۸۶ را دی ماه عنوان کرد و افزود: تاکنون تقریبا ۱۳۱هزار دستگاه در طرح خودروهای فرسوده سال ۸۶ پذیرش شده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۶هزار نفر به مرکز اسقاط معرفی نشده‌اند.

البته تعدادی از آنها توسط ستاد معرفی نشده‌اند و تعدادی دیگر نیز ناشی از عدم مراجعه خود متقاضیان به مراکز اسقاط بوده است.

وی تاکید کرد: به متقاضیانی که ستاد آنها را به مراکز اسقاط معرفی کرده است اما هنوز مراجعه نکرده‌اند؛ هشدار می‌دهیم تا ۲۶ آبان به مراکز اسقاط مراجعه کنند.

سالاری تعداد دریافت‌کنندگان وام خودروهای فرسوده را ۹۱هزار نفر عنوان کرد و گفت: حداقل برای ۴۰هزار نفر دیگر نیز از بانک تسهیلات می‌خواهیم. البته ممکن است سقف آن به ۵۵ هزار نفر نیز برسد. وقتی پرداخت وام تکمیل شود، طرح ۸۶ به اتمام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان مربوط به طرح خروج خودروهای فرسوده در سال ۸۵ باقی مانده بودند که طبق مهلت تعیین شده می‌توانستند تا ۲۴ مهر مراجعه کنند اما تعدادی از آنها مراجعه نکرده‌اند به همین دلیل پرونده آنها بسته شده است و هیچ تعهدی نسبت به این افراد وجود ندارد. از این تاریخ به بعد هر متقاضی دیگر جدیدالورود محسوب می‌شود و می‌تواند در طرح‌های آتی شرکت کند.

به گفته مجری طرح خروج خودروهای فرسوده طی ۲-۱ ماه آینده طرح خروج خودروهای فرسوده در سال ۸۷ در قالب طرح جامعی اعلام و اجرا می‌شود.