گروه خودرو- در حالی که شرکت ایران‌خودرو چندی پیش اعلام کرد که تاکسی‌های تحویلی از سوی این شرکت به سازمان تاکسیرانی با حاشیه ضرر مواجه است، مدیر فروش سایپا مدعی شد که این شرکت با ارزان‌سازی توانسته حاشیه ضرر تاکسی‌های تولیدی را جبران کند.

به گفته فرزاد نشان، مدیر فروش سایپا این شرکت بر اساس توافقاتی که با سازمان تاکسیرانی داشته، توانسته با ارزان‌سازی در تاکسی‌های تحویلی به سازمان تاکسیرانی تا حدودی ضرر به وجود آمده را جبران کند.

مدیر فروش شرکت سایپا معتقد است تحویل خودرو به سازمان تاکسیرانی برای خودروسازها موقعیت جدیدی است که به تازگی به وجود آمده و نیازمند حمایت است، از سوی دیگر شرکت سایپا به تازگی وارد این بازار شده و قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارد به همین دلیل نمی‌توانیم ادعا کنیم که خودروهای تحویلی به سازمان تاکسیرانی با حاشیه ضرر مواجه است.

وی در ادامه می‌گوید: سازمان تاکسیرانی نیازمند خودروهای کار است به همین منظور نیز شرکت سایپا آپشن‌هایی که این گونه خودروها به آن نیاز ندارند را حذف و در برخی از لوازم همچون داشبورد (در سایپا ۱۴۱ تحویلی به سازمان تاکسیرانی از داشبورد صبا استفاده شده است) نیز اقدام به ارزان‌سازی کرده است که این امر موجب شده تا خرید این خودروها هم برای تاکسیرانی مقرون به صرفه باشد و هم شرکت بتواند در این بازار حضور داشته باشد.

اما برخلاف شرکت سایپا که بازار به وجود آمده را بازاری برای سرمایه‌گذاری می‌نامند، شرکت ایران‌خودرو آن را تنها الزامی برای شرکت‌های خودروساز دانسته که نه تنها سودی دربر ندارد بلکه آنها را با حاشیه ضرر نیز مواجه کرده است.

با اجرای طرح توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی که از تیرماه سال گذشته و همزمان با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین به مرحله اجرا گذاشته شد شرکت‌های خودروساز ملزم به تخصیص بخشی از تولیدات خود به سازمان تاکسیرانی شدند که براساس این طرح ایران‌خودرو سه محصول سمند، پژو ۴۰۵ و «روا»و سایپا نیز دو خودروی سایپا ۱۴۱ و پراید صبا را به عنوان تاکسی به سازمان تاکسیرانی تحویل داده‌اند.