گروه خودرو- شاید برای ایران خودرو عرضه یا فروش دو خودروی پژو پارس معمولی یا سمند سورن فرقی نکند اما احتمالا برای شما که باید بین محصولی متعلق به پژو و محصولی که طراحی ایرانی در تکنولوژی پژو آن دخیل بوده، یکی را انتخاب کنید، تفاوت‌های فنی سورن و پژو پارس مهم است.

هر دو خودرو دارای موتوری ۱۸۰۰ سی‌سی هستند با این تفاوت که سورن ۱۰۰اسب بخار قدرت تولید می‌کند و پژو پارس ۱۹۷ اسب بخار؛ این در شرایطی است که پشت فرمان پژو پارس می‌توان تا ۱۹۰کیلومتر در ساعت گاز داد. ولی آن طور که در کاتالوگ سورن آمده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۵کیلومتر در ساعت است هر چند این دو محصول استاندارد آلایندگی یورو ۲ را پاس می‌کنند، اما از لحاظ میزان مصرف سوخت، پژو پارس پرخورتر از سورن است. این خودرو در هر ۱۰۰کیلومتر در سیکل ترکیبی۱/۹لیتر بنزین می‌سوزاند در حالی که سورن مصرف سوختی برابر با ۵/۸لیتر در همین سیکل دارد.

البته هر دو آنها در بزرگراه ۸/۶لیتر بنزین می‌بلعند. سورن در کل خودرویی سنگین وزن‌تر از پژو پارس است و فضای داخلی آن نیز حجیم‌تر به نظر می‌رسد این محصول به ترمز ABS (ضد قفل) مجهز بوده و از ایربگ (کیسه هوا) نیز بهره می‌برد. در حالی که نصب این دو آپشن روی پژو پارس معمولی، هزینه‌ای جدای از قمیت عادی آن دارد. شما چه سورن، سوار شوید و چه پژو پارس، در عرض ۹/۱۱ ثانیه به شتاب صدکیلومتر خواهید رسید. سورن به نوعی نسل پیشرفته سمند، محصول ملی ایران خودرو است و جزو خودروهای صادراتی این شرکت به حساب می‌آید. پژو پارس هم علاوه بر بازار ایران در مصر نیز تولید می‌شود. این محصول در کشور با قیمت ۱۸میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که سورن قیمتی برابر با ۱۸میلیون و ۱۵۰هزار تومان را دارا است.