بازگشت به گزارش منتشره در شماره ۱۶۴۸ مورخ ۱/۸/۸۷ آن روزنامه وزین با عنوان «افزایش ۵/۱ میلیون تومانی تندر ۹۰ از سوی خودروسازها» ضمن تکذیب افزایش قیمت فوق‌الذکر به اطلاع می‌رساند همان‌طوری که... در گزارش مذکور نیز ذکر گردیده است، «شورای سیاستگذاری خودرو» به عنوان مرجع تعیین قیمت خودروهای تولید داخل، تصمیمی در خصوص افزایش قیمت خودرو تندر ۹۰ اتخاذ نکرده است.

بنابراین هرگونه افزایش قیمت (بر فرض وقوع) به هیچ وجه مورد تایید وزارت صنایع و معادن نیست. ضمنا همانطوری که در گزارش مذکور نیز ذکر شده است، وزیر محترم صنایع و معادن پیش از این تاکید کرده‌اند که در صورت وجود تخلف در قیمت‌گذاری خودرو، با آن برخورد خواهد شد.

نکته قابل ذکر دیگر در گزارش مذکور، استفاده از بار معنایی و حقوقی دو مرجع رسمی (یعنی وزارت صنایع و معادن و شورای سیاستگذاری خودرو) در بخش‌هایی از گزارش است که نویسنده در آن مدعی افزایش قیمت خودرو توسط شرکت‌های تولیدکننده، شده است.

بدیهی است می‌توان انتظار داشت که در این گزارش نوعی تلاش برای «القاء» دخالت دو مرجع مذکور در تخلف احتمالی وجود دارد. تصدیق می‌فرمایید که مطرح کردن «شورای سیاستگذاری خودرو» و «وزارت صنایع و معادن» به عنوان نهادهای درگیر در این تخلف احتمالی، فاقد منطق و تحلیل کارشناسانه است که باتوجه به گزارش‌های دقیق، منسجم و کارشناسی شده آن روزنامه وزین در گذشته، مورد انتظار نمی‌باشد.