گروه خودرو- اگر شما به دنبال خودرویی لوکس هستید دو خودروی ماکسیما و هیوندا سوناتا می‌توانند برای شما گزینه مناسبی باشند اما... اگر می‌خواهید همزمان با داشتن خودرویی لوکس از سهمیه بنزین نیز بهره‌مند شوید، بهتر است از خرید این دو خودرو صرفنظر کنید، چرا که این دو خودرو از سهمیه بنزین محروم هستند، هرچند شرکت پارس خودرو رایزنی‌هایی را با ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت صورت داده تا این خودروها را که تنها خودروی تولیدی داخل محروم از سهمیه بنزین هستند از لیست اخراجی‌ها بیرون آورد.

از سوی دیگر در صورت تمایل به داشتن این دو خودرو شما باید هزینه خروج سه خودروی فرسوده که معادل ۴ میلیون و ۵۰۰هزار تومان است را نیز در نظر بگیرید. این دو خودرو که یکی تحت لیسانس شرکت نیسان مونتاژ و دیگر به صورت CBU به کشور وارد می‌شود، هرچند از لحاظ قیمتی در یک محدوده قرار دارند اما از لحاظ فنی تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند، ماکسیما طراحی و تولید آن به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد اما در مقابل هیوندا سوناتا سال ۲۰۰۶ تولید شده است. ماکسیما دارای موتور ۳۰۰۰سی‌سی است که به واسطه آن می‌تواند ۲۲۷ اسب بخار قدرت تولید کند اما سوناتا با موتور ۲۴۰۰سی‌سی خود توانایی تولید ۱۷۴اسب بخار قدرت را دارد. اما از لحاظ میزان مصرف سوخت ماکسیما را می‌توان در رده پرمصرف‌ترین خودروهای داخلی قرار داد به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۱۶لیتر بنزین مصرف می‌کند اما سوناتا ۸/۱۱لیتر بنزین برای طی کردن این مسافت نیاز دارد. از سوی دیگر سوناتا برای رسیدن به شتاب صفر تا ۱۰۰حدود ۹/۸ ثانیه وقت صرف می‌کند در حالی که ماکسیما برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۲/۷ ثانیه زمان است. اما در خصوص تجهیزات ایمنی هر چند این دو خودرو مجهز به کسیه هوا هستند اما سوناتا را به دلیل داشتن ترمز ABS می‌توان ایمن‌تر از ماکسیما دانست.

در حال حاضر ماکسیما با قیمت ۴۰میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود اما سوناتا با قیمت ۴۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان در بازار معامله می‌شود.