واحد مرکزی خبر- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی‌اعلام کرد: در شرایطی که برخی مسوولان خودروسازی کشور اعلام می‌کنند که تولیداتشان کاهش یافته است، اما در شش ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹‌درصد بیشتر خودرو شماره‌گذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سرتیپ محمد رویانیان رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در نخستین کنفرانس نوآوری در صنعت خودرو که در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، افزود: حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار خودروی ثبت شده در کشور داریم که بیش از ۹و نیم میلیون آن فعال است. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات ضد و نقیض درباره علت تصادفات جاده‌ای، تصریح کرد: برخی مسوولان وزارت راه‌و‌ترابری فقط ۱۳‌درصد این تصادفات را به سبب مشکلات جاده‌ای اعلام می‌کنند و در آماری دیگر علت ۷۵‌درصد این تصادفات را تخلفات رانندگی می‌دانند. رویانیان با اشاره به اینکه ما هم در پلیس مشکلات زیادی داریم که باید رفع کنیم از همه مسوولان کشور خواست اشکالات خود را بپذیرند و به دور از تعصب داوری کنند.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور یاد آورشد: در صنعت خودرو باید بپذیریم که ادامه روند کنونی باعث افزایش تصادفات، آلودگی هوا و مصرف سوخت می‌شود.