روابط عمومی ایران‌خودرو - گروه صنعتی ایران‌خودرو می‌تواند در آینده نزدیک به یکی از قطب‌های مهم صادرات خودرو و قطعات یدکی در آسیا تبدیل شود. آکیئو شیروتا سفیر کشور ژاپن در دیدار با مقامات ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این مطلب، خواستار همکاری بیشتر ایران‌خودرو با شرکت‌های خودروساز ژاپنی در زمینه تولید قطعات و صادرات مشترک خودرو شد که قرار شد تیم‌های کارشناسی زمینه‌های همکاری بیشتر را بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه خودروسازی در هر کشور به عنوان موتور اقتصادی آن کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: توانمندی‌های ایران‌خودرو از نظر طراحی و تولید خودرو در سطح خودروسازان ژاپنی است. سفیر ژاپن در زمینه تولید و صادرات خودرو افزود: تولید و صادرات هر شرکت از شاخص‌های مهم در ارزیابی‌های توسعه‌یافتگی صنعت خودرو آن کشور است که ایران‌خودرو نیز در سال‌های اخیر به خوبی توانسته این کار مهم را انجام دهد.

وی به همکاری دوجانبه بین ایران‌خورو و خودروسازان ژاپنی اشاره کرد و اذعان داشت: ایران‌خودرو با بهره‌گیری از جدیدترین دستاوردهای روز دنیا از سایر خودروسازان به‌خصوص خودروسازان ژاپنی می‌توانند در آینده نزدیک به یکی از قطب‌های صادرات خودرو و قطعات یدکی در آسیا تبدیل شوند. آکیئو از دیگر خصوصیات ایران‌خودرو را تولید خودروهای باکیفیت و متنوع دانست و تاکید کرد: محصولات ایران‌خودرو از لحاظ کیفیت با سایر خودروسازان معتبر برابری می‌کند و یکی از دلایل مهم آن صادرات این شرکت به ۳۰کشور دنیا است و خطوط رباتیک ایران‌خودرو نیز مانند خطوط تولید خودروسازهای ژاپنی است.