گروه خودرو- فروش فوری دو خودروی پراید و سایپا ۱۳۲ از یک ماه گذشته به صورت امانی در برخی از نمایندگی‌های شرکت سایپا در حال انجام است و طی چند روز آینده نیز فروش فوری خودروهای ریو و زانتیا آغاز خواهد شد. در روش فروش فوری به صورت امانی شرکت‌های خودروساز خودرو را به صورت امانی در اختیار نمایندگی‌ها قرار می‌دهند و آنها نیز نسبت به فروش این محصولات اقدام می‌کنند. شرکت سایپا ۶هزار دستگاه پراید و سایپا ۱۳۲ را از ابتدای مهرماه به نمایندگی‌ها به صورت امانی داده است.

فرزاد نشان، مدیر فروش شرکت سایپا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر خودروهای پراید و سایپا ۱۳۲ به صورت امانی در برخی نمایندگی‌های شرکت موجود بوده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آنها، محصول موردنظر خود را به صورت فوری خریداری کنند.

نشان در پاسخ به این پرسش نیز که تحویل در فروش فوری چند روزه است می‌گوید: بر اساس قوانین موجود درخصوص فروش خودرو زمان تحویل ۳۰ روزه است اما به دلیل اینکه در حال حاضر روش فروش فوری در سایپا به صورت امانی انجام می‌شود متقاضیان بلافاصله پس از خرید، خودروی مورد نظر خود را تحویل خواهند گرفت.شرکت‌های خودروساز در مجموع محصولات خود را به سه طریق نقدی، فوری (امانی) و تعهدی در بازار عرضه می‌کنند که در حال حاضر و به دلیل پیشی گرفتن تقاضا از عرضه شرکت‌های خودروساز فروش به صورت امانی را به منظور متعادل کردن بازار در دستور کار خود قرار داده‌اند.

نشان در ادامه درخصوص دلایل توقف فروش فوری دو خودروی ریو و زانتیا نیز می‌گوید: افزایش تعهدات برای دو خودروی ریو و زانتیا موجب شده که فروش فوری این دو خودرو فعلا متوقف شود که با اجرای برخی تعهدات در قبال ثبت‌نام‌کنندگان و کاهش میزان تعهدات طی چند روز آینده فروش فوری این دو خودرو نیز آغاز خواهد شد.